Operativně pátrací prostředky - diplomová práce - Jan Chvatík
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
orgánu pokyn k bezodkladnému ukončení jeho činnosti. Tento státní
zástupce rovněž o výsledku činnosti agenta informuje dozorového státního
zástupce a dohodne s ním zpravidla postup potřebný pro splnění účelu
trestního řízení (§ 1 odst. 1 TrŘ). Jako kontrolní orgány zde tedy vystupují
dva státní zástupci různých stupňů. To může způsobovat problém zejména
v okamžiku, kdy obviněný např. namítne nedostatky v úkonech agenta
nebo v činnosti příslušného státního zástupce. Objevuje se zde nevyřešená
otázka, kdo bude v těchto případech příslušný k přezkumu.
Určité rozpaky budí právní úprava také v případě, pokud by se
o použití agenta mělo rozhodovat až po podání obžaloby. Ustanovení
§ 158f TrŘ upravuje v takovémto případě jednotný postup pro všechny
operat. pátrací prostředky, a k rozhodování o nich v této fázi trestního
řízení zmocňuje předsedu senátu soudu prvního stupně. V případě použití
agenta zde dochází k určitému paradoxu, který spočívá v otázce, proč
zákonodárce zamýšlel v tomto stadiu trestního řízení snižovat nároky na
příslušnost povolovacího soudce a najednou se místo soudce vrchního
soudu spokojil se soudcem prvostupňovým. Ani v důvodové zprávě ani
v dostupné literatuře jsem nenarazil na zdůvodnění tohoto postupu.