Operativně pátrací prostředky - diplomová práce - Jan Chvatík
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
48 Zákon nabyl účinnosti 28. 7. 1991 a mj. rušil zákon č. 40/1974 Sb., o Sboru národní
b e z p e č n o s t i , v e z n ě n í p o z d ě j š í c h p ř e d p i s ů .
22
osoby jednající ve prospěch Federálního policejního sboru;
49 krycí
doklady;
50 sledování) pouze při získávání informací důležitých k odhalení
trestné činnosti a jejích pachatelů. Operativní technika zde byla vymezena
shodně jako v zákoně o policii; podrobnější však byla úprava činností, při
nichž bylo možné její použití (srv. § 31). Povolení k jejímu použití zde
neměl na starosti ministr, ale generální prokurátor České a Slovenské
Federativní Republiky, příp. prokurátoři jím určení.
51 Prokurátor mohl
povolit použití operativní techniky na dobu šesti měsíců a to i opakovaně.
Zároveň měl povinnost v případě zjištění pominutí důvodů pro použití
operativní techniky toto povolení odejmout. Stejně tak byl Federální
policejní sbor povinen soustavně zkoumat, zda trvají důvody jejího použití
a v záporném případě musel používání operativní techniky bezodkladně
ukončit. Kontrola nad používáním operativní techniky a operativně
pátracích prostředků byla na federální úrovni svěřena speciálnímu