M04 - Dřevěné plnostěnné a příhradové konstrukce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
v obvyklých p ípadech menší než hodnoty uvedené v Obr. 4.1 a 4.2.
Po et p íhrad a jejich délka závisí zejména na velikosti rozp tí vazníku, na
tvaru vazníku a na druhu spojení prut ve sty nících. V tšinou se délka p íhrad
navrhuje v rozmezí 1,0 až 3,0 m. P i volb pr ez prut je pot eba vycházet ze
zp sobu namáhání prut , velikosti p sobících sil a typu spojení. Oba pásy sou-
stavy mají obvykle stejnou skladbu, jsou bu celistvého nebo len ného pr e-
zu. Výhodou stejného provedení je jednotný konstruk ní charakter sty ník p i
horním i dolním pásu soustavy. P i návrhu pr ezu pás i ostatních prut není
ale otázka dostate né únosnosti prutu jediným a asto ani rozhodujícím kriteri-
em. Pro d ev né konstrukce je typické, že o skladb a rozm rech pr ez roz-
hoduje v ad p ípad únosnost spoj . Pásy len ného pr ezu (dvojdílné nebo
trojdílné) jsou výhodné pro p ipojování mezipásových prut , protože je ve spo-
ji k dispozici více ploch ne jejich p ipojení. Tuto konstruk ní výhodu je ú elné
D ev né plnost nné a p íhradové konstrukce
33
využít hlavn u sbíjených vazník , u nichž vzhledem k v tšímu po tu spár me-
zi jednotlivými ástmi p ipojovaných prut budou h ebíky p sobit jako více-
st ižné.
Vzhledem k omezeným délkám eziva je t eba navrhovat dílenské styky pá-
s , jež se provád jí ve výrobních závodech. S ohledem na možnosti transportu
je nutné u p íhradových vazník v tších rozp tí navrhovat montážní styky.