Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




M04 - Dřevěné plnostěnné a příhradové konstrukce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

v obvyklých p ípadech menší než hodnoty uvedené v Obr. 4.1 a 4.2.  

Po et p íhrad a jejich délka závisí zejména na velikosti rozp tí vazníku, na 

tvaru vazníku a na druhu spojení prut  ve sty nících. V tšinou se délka p íhrad 

navrhuje v rozmezí 1,0 až 3,0 m. P i volb  pr ez  prut  je pot eba vycházet ze 

zp sobu namáhání prut , velikosti p sobících sil a typu spojení. Oba pásy sou-

stavy mají obvykle stejnou skladbu, jsou bu  celistvého nebo  len ného pr e-

zu. Výhodou stejného provedení je jednotný konstruk ní charakter sty ník  p i 

horním i dolním pásu soustavy. P i návrhu pr ezu pás  i ostatních prut  není 

ale otázka dostate né únosnosti prutu jediným a  asto ani rozhodujícím kriteri-

em. Pro d ev né konstrukce je typické, že o skladb  a rozm rech pr ez  roz-

hoduje v  ad  p ípad  únosnost spoj . Pásy  len ného pr ezu (dvojdílné nebo 

trojdílné) jsou výhodné pro p ipojování mezipásových prut , protože je ve spo-

ji k dispozici více ploch ne jejich p ipojení. Tuto konstruk ní výhodu je ú elné 

D ev né plnost nné a p íhradové konstrukce 

33

využít hlavn  u sbíjených vazník , u nichž vzhledem k v tšímu po tu spár me-

zi jednotlivými  ástmi  p ipojovaných prut  budou h ebíky p sobit jako více-

st ižné.  

Vzhledem k omezeným délkám  eziva je t eba navrhovat dílenské styky pá-

s , jež se provád jí ve výrobních závodech. S ohledem na možnosti transportu 

je  nutné  u  p íhradových  vazník   v tších  rozp tí  navrhovat  montážní  styky. 

Témata, do kterých materiál patří