Tématické okruhy k testu ze zákonů ETIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
(5) Obecní úřad obce s rozšířenou působností si vyžádá v řízení nebo před zahájením řízení o přestupku
odborné vyjádření krajské veterinární správy, které je pro toto řízení závazné. Je-li řízení zahájeno z
podnětu krajské veterinární správy a součástí podnětu je i odborné vyjádření, další odborné vyjádření se
nevyžaduje. Odborné vyjádření se rovněž nevyžaduje v řízení o správním deliktu spočívajícím v porušení
povinnosti učinit opatření proti úniku zvířete.
Hlavní donucovací prostředky (pokuty, předběžná náhradní péče, trvalé odebrání zvířat, zákaz činnosti)
zjednat nápravu má tedy pouze OÚ ORP. Vytrácí se ze zorného pole ochránců zvířat a hlavní pozornost
je zaměřena na SVS, která v tom může být nevinně.
Přitom tuto kompetenci má odbor životního prostředí, který je orgánem státní správy. OÚ podléhá
organizačně a personálně, ale ne pravomocně. Starosta obce nebo představenstvo obce nemůže těmto
úředníkům nařizovat, jak mají postupovat. Jsou jejich zaměstnanci, tak v krajním případě může obec
vyvodit personální důsledky. Tato personální závislost na obci má často důsledek v tom, že rozhodnutí
úředníka je podřízeno finančním zájmům obce, místo striktního dodržení zákona.
KDO JE CHOVATEL (STR. 10)
Zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči v platném znění:
V § 3 Základní pojmy odst. 1 písmeno a) definuje, kdo je chovatelem:
a) chovatelem každý, kdo zvíře nebo zvířata vlastní nebo drží, anebo je pověřen se o ně starat,
ať již za úplatu nebo bezúplatně, a to i na přechodnou dobu,