Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TOP-TOP-TOP-testové-otázky z EAS

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (171.26 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Otázky k testu na počítače, 2017
  1. AZO

a) dlouhodobě kladný
b) dlouhodobě záporný 7 mld.
c) dlouhodobě záporný okolo 30 mld.
d) kolísá

  1. co neovlivňuje objem AZO:

  1. šíře spektra poptávky

  2. poptávka po kompetitivech

  3. mezinárodní dohody

  4. ekonomické faktory jako konkurenceschopnost

  1. Pro AZO není charakteristické:

  1. nesoulad mezi nabídkou a poptávkou

  2. posun teritoriální struktury po vstupu do EU

  3. velké státní zásahy-regulace ???

  1. Mezi netarifní opatření v zahraničním obchodě patří:

  1. Dovozní cla a kvóty

  2. Veterinární, fytosanitární a další hygienické a kvalitativní překážky ???

  3. Vývozní dotace a subvence

  4. Zajištění minimálního přístupu na trhy

  1. Zahraniční účastníci mohou na českém trhu zemědělské půdy

  1. nakupovat půdu po vstupu do EU (volný pohyb kapitálu

  2. nakupovat půdu již od roku 1990, účastnili se procesu privatizace

  3. nakupovat půdu po uplynutí přechodného období 7 let

  4. nakupovat půdu od soukromých vlastníků již nyní, státní půdu po uplynutí přechodného období

  1. Mezi ukazatele konkurenceschopnosti zahraničního obchodu nepatří:

  1. Ukazatele odvozené z matice PAM

  2. Směnné relace

  3. Koeficient nominální ochrany

  4. Patří sem všechny uvedené ukazatele

  1. Ukazatele hodnocení efektivnosti zahraničního obchodu

  1. směnné relace

  2. zisk/realizační cena

  3. eurorentabilita ???

  4. therms of trade

  1. Co neovlivňuje poptávku zahraničního obchodu

    1. kompetitivní potraviny

    2. sirka spotřebitelské poptávky

    3. zkratka GPN ???

  2. Jak vyplácí SZIF dotace na vývoz?

  1. pokud se vyváží do zemí EU

  2. pokud se vyváží do zemí mimo EU

  3. pokud se vyváží do zemí do zemí EU i mimo EU ???

  4. ani jedna odpověď není správně

  1. ČR nejvíce vyváží do:

  1. rozvojových zemí

  2. do EU

  3. do zemí CEFTA

  4. do SNS

  1. V současné teritoriální struktuře českého agrárního vývozu zaujímá nejvýznamnější místo

  1. CEFTA

  2. SNS

  3. EFTA

  4. Žádná z uvedených odpovědí není správná

  1. Největší vývoz ČR?

  1. chmel

  2. mléko a mléčné výrobky

  3. ovoce

  1. Bilance dovozu agrárních komodit do ČR.

  1. Maso a droby

  2. mléko a mléčné výrobky

  3. cukr a cukrářské výrobky

  4. tabák a zbytky

  1. Jak se nazývají komodity, které se vyrábí v ČR, ale přesto se dováží:

  1. konkurenční

  2. kompetitivní

  3. komparační

  1. Odkud nejvíc dovážíme

  1. EU

  2. EAFA

  3. Rozvojové země

  4. CEFTA

  1. V zemích EU se používá zemědělství:

  1. extenzivní zemědělství

  2. intenzivní zemědělství

  3. spíše extenzivní zemědělství

  4. spíše intenzivní zemědělství

  1. Jaké jsou konkurenční faktory

  2. Co nám říká směnná relace? Poměr kilogramů komodit vyvážených ku kg komodit dovážených, poměr indexů dovozních a vývozních cen určité země nebo celé skupiny zemí; měří se jím změny cenové výhodnosti v zahr. obchodě.

  3. Jak lze popsat stav pronajímané ZP v CR?(skripta 51 dole: podíl neobvykle vysoký ,prav osoby 95%….)

  4. Mira otevřenosti vzhledem k exportu? 60-70%

  5. Mezinárodní dohody, které významně ovlivňují zahraniční obchod ČR? Celní unie se SR

  6. Co způsobuje liberalizace zahraničního obchodu snaha o snížení překážek v mezinárodním obchodu. Toho bylo dosaženo množstvím různých dohod o snížení celních bariér, kvantitativních omezení obchodu a dotací

  7. Co je to zahraniční obrat - vývoz a dovoz

  8. Podle čeho u nás probíhá hodnocení AZO, třídění zboží v agrosektoru - dle Celního sazebníku 1-24 kapitoly

  9. Bilance, saldo AZO: 191.4 mld

  10. Jestli souvisí saldo ZO s výpočtem HDP - ano, výdajová metoda

  11. pokud je saldo ZO záporné: pak nemusí jít vždy o negativní jev, pokud se dováží investice v době transformace

  12. Faktory ovlivňující velikost a objem AZO ekonomické, politické, poptávka po nekompetitivních produktech, existence nadnárodních firem a korporací, šíře spektra spotřebitelské poptávky

  13. Saldo AZO a jeho hodnoceni – bilance

  14. Jak se vyvíjelo saldo AZO od 89 a dále: Bylo záporné, od roku 2005 kladné

  15. pasivní saldo - naznamená negativní, může ho vyrovnávat aktivní saldo jiného odvětví

  16. Co jsou kompetitivní produkty: v případě dovozu představují konkurenty pro domácí produkty

  17. Co jsou nekompetitivní produkty? výroba ve specializované oblasti – nepředstavuje konkurenci pro domácí producenty (str. 157)

  18. Co je matice PAM měří konkurenceschopnost ZO

  19. Úřední ceny zemědělské půdy se užívají:

Témata, do kterých materiál patří