zapoctove-testy-1-a-2-doplnene-o-opravny-test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
NE: výsledku referenda, rozhodnutí rady obce nebo zastupitelstva
Rozpočet územního samosprávného celku:
se podle zákona sestavuje zpravidla jako vyrovnaný. Může být schválen jako přebytkový, jestliže některé příjmy daného roku jsou určeny k využití až v následujících letech nebo jsou-li určeny ke splácení jistiny úvěrů z předchozích let. Rozpočet může být schválen jako schodkový jen v případě, že schodek bude možné uhradit: finančními prostředky z minulých let, nebo smluvně zabezpečenou půjčkou, úvěrem, návratnou finanční výpomocí nebo výnosem z prodeje komunálních dluhopisů územního samosprávného celku.
NE: nebo zvýšením místních poplatků
Zákonná úprava rozpočtového provizoria územních samosprávných celků a svazků obcí je následující:
Nebude-li rozpočet schválen před 1. lednem rozpočtového roku, řídí se rozpočtové hospodaření územního samosprávného celku nebo svazku obcí v době do schválení rozpočtu pravidly rozpočtového provizoria. Pravidla rozpočtového provizoria potřebná k zajištění plynulosti hospodaření na vlastní úrovni i na úrovni nižších stupňů rozpočtové soustavy a u právnických osob financovaných z územních rozpočtů stanoví: zastupitelstvo kraje pro hospodaření kraje, zastupitelstvo obce pro hospodaření obce, orgány svazku obcí pro hospodaření svazku obcí.
Z následujícího seznamu vyberte kapitálový příjem rozpočtu ÚSC
příjmy z prodeje akcií,
Projednání závěrečného účtu se uzavírá vyjádřením:
souhlasu s celoročním hospodařením, a to bez výhrad, nebo souhlasu s výhradami, na základě nichž přijme územní samosprávný celek a svazek obcí opatření potřebná k nápravě zjištěných chyb a nedostatků; přitom vyvodí závěry vůči osobám, které svým jednáním způsobily územnímu samosprávnému celku nebo svazku obcí škodu.
NE: částečného souhlasu, nesouhlasu
Rozpočty územních samospráv v ČR prochází přibližně:
25 % veřejných výdajů 5
Které z následujících pravidel lze považovat za správné v případě územních rozpočtů:
běžné příjmy jsou rozpočtovým omezením pro běžné výdaje
Místní daně s výlučným místním základem přinášejí:
zvýšení odpovědnosti územní samosprávy
Nejvhodnější daně pro decentralizaci jsou:
daně s relativně nemobilní daňovou základnou, která je rovnoměrně rozložena a poskytuje stabilní výnosy
Elasticita daňové základny vyjadřuje:
vyjadřuje procentní změnu v daňové základně připsatelnou dané procentní změně v daňové sazbě na tuto základnu
Je-li elasticita daňové základny (ET>-1), potom v souhrnu:
zvýšení daňové sazby bude znamenat zvýšení daňových příjmů veřejného rozpočtu
Výše příspěvku na výkon státní správy jednotlivým obcím závisí na:
rozsahu přenesené působnosti k výkonu státní správy, velikosti správního obvodu vyjádřeného počtem obyvatel, velikosti správního centra vyjádřeného počtem obyvatel