Test zkouškový z did. př. 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PŘ2
vysvětli vlastními slovy zásadu názornosti; rozdíl mezi pozorováním a pokusem; rozdíl mezi slovním hod. a hodnocením na známky; rozdíl mezi prostředky výuky a pomůckami; pak tam byl text, u kterého jsme po přečtení měli napsat, o jakou metodu se jedná a kam se řadí, bylo to zrovna vysvětlování - metoda verbální - monologická + body navíc za napsání rostlin, o kterých text byl; pak se mělo určit, o co jde podle Blooma a o jaký typ úlohy + její výhody a nevýhody; ještě tam byl obrázek, u kterého jsme měli napsat, co bychom žáky učili - přírodniny nebo biologické jevy
Skládankové učení:
Jde o to, že napřed máš skupiny „expertů“, kde každý ve skupině studuje stejnou věc a společně to konzultují. Dejme tomu na téma mozek. Každá skupina má jinou část mozku. No a pak vytvoříš ty překřížené skupiny tak, že v každé skupině bude jeden expert. Takže v každé skupince budeš mít všechny části mozku a vymění si info, aby všichni věděli i o ostatních částech mozku.
1. zase RVP doplňování (oblast, obor, kutikulární dokument, …)
2. rozdíl mezi vysvětlováním a přednáškou- přednáška je náročnější pro žáky i učitele, hodí se spíš k probírání většího celku, musí být předem didakticky a odborně správně řízená, přednáška je nejvyšší forma souvislého výkladu, žáci se jí neúčastní.
3. rozdíl mezi vnější a vnitřní motivací
4. rozdíl mezi demonstračním a frontálním pokusem- demonstrační provádí učitel, frontální žáci sami
5. text: poznat o jakou metodu jde: učitel donese sbírku minerálů do třídy a dělají tam pokus a zkoumají vlastnosti, bylo to laboratorní cvičení a bonus: poznat o jaké minerály se tam jednalo: kalcit, křemen.
6. doplňovací otázka do textu: když žák umí nakreslit ptačí pero, jedná se o ……………… a konkrétně ………………. (dovednost, senzomotorickou)
7. zásada trvalosti- neustále opakovat, vždycky, když se dostaneme k pojmu již probranému, znovu jej zopakovat, jestli si jej všichni pamatují, opakovat po menších částech, co nejvíce uvádět příklady.
8. o jakou položku testu se jedná (otázka č. 6) – otevřená, se stručnou odpovědí, doplňovací - výhody, nevýhody – jasně se ukáže, co ví, co ne, ale musí být správně položena a musí být na první pohled jasné, co má žák doplnit.
9. abcd: individuální výuka
10. obrázek sbírky ptačích vajec: poznat o co jde, zařadit dle Altmana a popsat, jak byste to použili ve výuce- sbírka ptačích vajec, dle Altmana jde o biologická sbírka- přírodniny preparované a konzervované – ukázka ve výuce, různé zbarvení podle toho, kde se vejce nachází, různá velikost i počet
11. obrázek krajiny: Pravčická brána na podzim - co byste žákům popsali
12. Popis aktivizující metody: byla to didaktická hra - kartičky a konkrétně - co se hodí.