Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Test zkouškový z did. př. 2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (16.76 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PŘ2

vysvětli vlastními slovy zásadu názornosti; rozdíl mezi pozorováním a pokusem; rozdíl mezi slovním hod. a hodnocením na známky; rozdíl mezi prostředky výuky a pomůckami; pak tam byl text, u kterého jsme po přečtení měli napsat, o jakou metodu se jedná a kam se řadí, bylo to zrovna vysvětlování - metoda verbální - monologická + body navíc za napsání rostlin, o kterých text byl; pak se mělo určit, o co jde podle Blooma a o jaký typ úlohy + její výhody a nevýhody; ještě tam byl obrázek, u kterého jsme měli napsat, co bychom žáky učili - přírodniny nebo biologické jevy

Skládankové učení:

Jde o to, že napřed máš skupiny „expertů“, kde každý ve skupině studuje stejnou věc a společně to konzultují. Dejme tomu na téma mozek. Každá skupina má jinou část mozku. No a pak vytvoříš ty překřížené skupiny tak, že v každé skupině bude jeden expert. Takže v každé skupince budeš mít všechny části mozku a vymění si info, aby všichni věděli i o ostatních částech mozku.

1. zase RVP doplňování (oblast, obor, kutikulární dokument, …)

2. rozdíl mezi vysvětlováním a přednáškou- přednáška je náročnější pro žáky i učitele, hodí se spíš k probírání většího celku, musí být předem didakticky a odborně správně řízená, přednáška je nejvyšší forma souvislého výkladu, žáci se jí neúčastní.

3. rozdíl mezi vnější a vnitřní motivací

4. rozdíl mezi demonstračním a frontálním pokusem- demonstrační provádí učitel, frontální žáci sami

5. text: poznat o jakou metodu jde: učitel donese sbírku minerálů do třídy a dělají tam pokus a zkoumají vlastnosti, bylo to laboratorní cvičení a bonus: poznat o jaké minerály se tam jednalo: kalcit, křemen.

6. doplňovací otázka do textu: když žák umí nakreslit ptačí pero, jedná se o ……………… a konkrétně ………………. (dovednost, senzomotorickou)

7. zásada trvalosti- neustále opakovat, vždycky, když se dostaneme k pojmu již probranému, znovu jej zopakovat, jestli si jej všichni pamatují, opakovat po menších částech, co nejvíce uvádět příklady.

8. o jakou položku testu se jedná (otázka č. 6) – otevřená, se stručnou odpovědí, doplňovací - výhody, nevýhody – jasně se ukáže, co ví, co ne, ale musí být správně položena a musí být na první pohled jasné, co má žák doplnit.

9. abcd: individuální výuka

10. obrázek sbírky ptačích vajec: poznat o co jde, zařadit dle Altmana a popsat, jak byste to použili ve výuce- sbírka ptačích vajec, dle Altmana jde o biologická sbírka- přírodniny preparované a konzervované – ukázka ve výuce, různé zbarvení podle toho, kde se vejce nachází, různá velikost i počet

11. obrázek krajiny: Pravčická brána na podzim - co byste žákům popsali

12. Popis aktivizující metody: byla to didaktická hra - kartičky a konkrétně - co se hodí.

Témata, do kterých materiál patří