Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Deníkový-záznam-1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (15.62 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Deníkový záznam 1

Již na počátku první hodiny své praxe v Montessori základní škole jsem byl zaujat pro mě velice krásnou a užitečnou aktivitou, kdy seděli žáci s paní učitelkou v kruhu a někdo z nich měl ostatním spolužákům říct, co se mu předešlých pár dnů přihodilo.

Hned vzápětí jsem přemýšlel o využití takovéto podobné aktivity i na klasické základní škole u nás na vesnici, kde bych chtěl do budoucna učit. Cítil jsem úlevu díky tomu, že jsem již v podstatě věděl nějaký způsob, jak by bylo možné se dětem víc přiblížit i jak udělat poměrně vhodný pozitivní dojem.

Uvažuji o tomto samozřejmě víc a víc. Připouštím zde samozřejmě i situaci, kdy bych jindy mohl přijít např. do 9. třídy a chtít po děckách něco, na co vůbec nejsou zvyklí a co by třeba mohlo i shazovat jejich sebevědomí, neboť by jim třeba mohlo aji připadat, že to jsou aktivity pro malé děti, a oni už jsou přece skoro dospělí…

Přece jen si však říkám, že alespoň při prvním setkání se žáky určité třídy na základní škole u nás na vesnici, kde bych chtěl jednou učit, bych velice rád zahájil seznámením každý sám sebe, aby oni ti žáci něco věděli z běžného života o mě i já o nich.

Pokud by se však nepodařilo usadit se do společného kruhu, ať už z technických důvodů, jako třeba, že si nemůžeme dovolit ztrácet čas a už vůbec ne např. případným přemísťováním lavic a židlí ve třídě, nebo z důvodu toho, že by posezení v kruhu zamítli žáci, rád bych však chtěl i přesto provést nějaké seznámení, které by probíhalo postupně na základě klasického uspořádání žáků běžně do lavic za sebou.

Kromě toho se mi dále honí hlavou během toho ještě něco.
Mám však i obavy z toho, že nyní si zvyknu na jiný zajímavější způsob výuky a na samostatněji pracující žáky, kteří jsou vůbec jinak vedeni než žáci v klasických základních školách, a později v budoucnosti budu na běžné základní škole šokován a omrzen, že to i tam třeba nemůže fungovat obdobně jak v oné Montessori škole. Například, protože běžná škola prostě nebude mít ani prostředky či podmínky na modernější způsoby výuky nebo si ani nebude přát měnit nic, co již mají zažité…

Říkám si však, že tento semestr nechám praxi na této Montessori základní škole a budu se dále inspirovat různými zajímavými způsoby výuky. Přemýšlím však o tom, že další semestr bych to mohl zkusit sice ještě také v Brně, však ne na Montessori škole, ale na některé základní škole s běžně probíhající výukou.

Témata, do kterých materiál patří