Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliový-úkol-Motivace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Co se týče té motivace, která nejspíše zrovna pozitivní není, bych uvedl následující.

V životě vůbec jsem si již uvědomil, že přirozeně a velice pravděpodobně někdy není možno dostatečně si všímat všech postřehů každého žáka, které by mohly být případně i značně podstatné. Typickými případy jsou i v případě mé praxe tyto. Z žáků se buď někdo hlásí o pomoc a učiteli či i asistentovi(-tům) učitele, případně studentovi(-ům), který je (kteří jsou) v dané třídě na praxi, jako třeba zrovna v mém případě, nevyjde na daného žáka (dané žáky) v hodině dostatečný čas, a tudíž se žákovi (žákům) nedostaví dostatečné pozornosti tak, jak by bylo potřeba. Popřípadě může mít žák zajímavý postřeh nebo chce vyjádřit zajímavou myšlenku, jenže se na něj buď nedostane čas vůbec, nebo pozdě, tj. když už žák na daný postřeh či myšlenku zapomene.

Nedostatečně potřebná pozornost učitele (případně jiných aktérů, jak je již výše výčtem zmiňováno) k některým žákům by mohla vést i k případnému snížení motivace žáků k jejich práci v hodině.

V poslední řadě bych zde ještě podotkl, že mně zde osobně velice přijde vedení hodiny učitelem, dalo by se asi říct, slabší. Žáci nebývají zvyklí na typickou vedenou pozornost při procesu výuky. Chybí řízený zápis, řízené společné systematické vedení výuky pro třídu jako pro celek. Ačkoliv to v dnešní době někomu nemusí následně uškodit vůbec, ba naopak, může to mít pro některé i především pozitivní dopady, může to však u mnohých žáků vést také například k potížím při další životní etapě svého studia či možná i ve světě práce. Žák by pak následkem toho například nemusel být v některých případech schopen stíhat pracovat podle běžného vedení, běžných pokynů či požadavků, jelikož pravděpodobně nebude vytrénovaný ke schopnosti vytrvale zaujímat svou pozornost, která by byla řízena někým.

Témata, do kterých materiál patří