Sikora_Daniel-Denikovy_zaznam_2-2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
samotnou, kde mám nyní praxi, jelikož s přesvědčením vím, že chci v budoucnu učit úplně
někde jinde, a to v našem regionu. Praxe na základních školách v Brně považují opravdu spíše
vyloženě jako jakési startovní cvičené pole, kde jaksi nemám ani potřebu například znát
jména žáků.
Možná pro mě zatím vůbec není tak těžké vést již samotnou výuku, jako spíš příprava
na ni a pak především samotné kritické zhodnocení mnou řízené hodiny učiteli.
Co se mi však poměrně nelíbí, je, když mi učitel nejdříve v samotném vyučování řekne,
že mi předává slovo, a tedy nechává mě v tom sám, avšak i přesto mi pak do mého projevu
stále zasahuje.
Na jednu stranu samozřejmě chápu, že chce, aby byly používány jeho techniky či způsoby, na
druhou stranu mě to však v ten moment poměrně vyvádí z koncentrace. Především mi přijde,
že si protiřečí, když mi nejprve řekne, že to nechává na mě, ale pak si stěžuje, jak jsem mnohé
věci zpackal.
Mým názorem hold je, že jsme stejně každý jiní, každý máme jakýsi svůj přístup
k věcem. Jenže určitě se mi když to u někoho vypadá tak, jakoby dával najevo, že zrovna
právě ten jeho přístup je ten univerzální a správný.
V takových chvílích si hold opravdu říkám: „Promiň, ale já opravdu z nebe nespadnul.“