Úkol 3 Gavora
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Gavora – Rozhodnutie stať sa učiteľom – pohľad kvalitatívneho výskumu
Tento článek mě zaujal. Možná ale jen tím, že se lehce ztotožňuju s životními příběhy zde zkoumaných učitelů, a to mě těší. Studium na pedagogické fakultě byl můj dlouhodobý sen. Poté, co mě přešla myšlenka stát se princeznou (ve školce mi řekli, že si tím moc nevydělám), architektkou, moderátorkou a herečkou, se mě dlouho držela vize budoucí učitelky.
Dětství u mě bylo stejné. Vystupovat před lidmi pro mě nebyl problém a cítila jsem se dobře, když jsem byla středem zájmu. Ráda jsem si hrála na paní učitelku, dávala svým plyšákům fiktivní domácí úkoly a rozdávala známky a poznámky. Tady se ale už dostávám do menšího rozporu. Pokud si dobře vzpomínám, snad všichni mí kamarádi si takto hráli. Z mé zkušenosti vím, že většina děti chce být středem zájmu, a proto bych toto nepoužila jako nějaký společný počáteční znak budoucího učitele, jak je tomu naznačeno v článku.
Podle mého názoru, zkoumaní učitelé opravdu chtěli takovou profesi, a proto mají tolik společných rysů a skutečností ze života. Dneska se bohužel já osobně více setkávám s lidmi, kteří chtějí být učitelem jen proto, protože se nedostali na svou vysněnou vysokou školu a pedagogiku měli jako zadní vrátka.