Vypracované otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pro rozhlasové a televizní vysílání, okresní úřady, obecné soudy, jiné orgány veř. moci
mohou být org. profesní samosprávy (stavovské normy, etické kodexy, disciplinární
řády)
o
je možné nepřímo horizontální působení svobody projevu
-
oblast regulovaná a chráněná svoboda projevu, sv. projevu jako princip
o
chráněn je každý projev, ale rozsah této ochrany může být omezen
o
je vyjádřen v Listině jako princip, nikoliv jako jednoznačné pravidlo chování
proto při střetu s jiným principem je třeba hledat způsob, jak najít řešení,
které by umožnila maximálně možné uplatnění obou z nich (např. ochrana
osobnosti, soukromí, jména versus sv. projevu)
-
možnost omezení svobody projevu a její konkretizace
o
konkretizace svobody projevu může spočívat v interpretaci a konkretizaci
podmínek, za nichž může dojít k jejímu omezení
o
konkretizaci ústavní zákony nebo obyčejné zákony nepotřebuje, zák. jsou potřebné
jen jako nástroj jejího omezení
o
právo vyhledávat informace konkretizaci vyžaduje
v ČR se jedná o úpravu otázek zpřístupnění st. inf. systému v podobě zák. č.
101/2000 Sb., o ochraně os. údajů, o tzv. lustrační zák. (č. 451/1991), zák. č.
123/1998 Sb., o právu na inf. o životním prostředí a zák. č. 106/1999 Sb., o
svobodném přístupu k informacím
o
lez omezit zákonem (čl. 17/4) – buď dochází ke střetu veř. zájmu a sv. projevu –
nepravý konflikt nebo střet zákl. práv mezi sebou – pravý konflikt
-
funkce svobody projevu
o
slouží k omezení st. moci a veř. moci, vytvoření podmínek pro účast na fungování
státu v rámci sv. soutěže pol. sil, prostředek pro ochranu jiných zákl. práv