Souhrn otázek z odpovědníků 1-4
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
b. Často mají vliv na obsah rozhodnutí
18. Mezi formy činnosti veřejné správy nepatří:
a. Rozsudek
19. Mezi formy činnosti veřejné správy patří:
a. Veřejnoprávní smlouva
b. Opatření obecné povahy
c. Faktické úkony
20. Na zkoumání veřejné správy se podílí:
a. EIPA
b. EGPA
c. ENA
21. Veřejná správa se liší od soukromé správy, jelikož:
a. Je vykonávána ve veřejném zájmu, kdežto soukromá správa v zájmu soukromém
22. Orgány veřejné správy:
a. Realizují veřejné úkoly a prosazují veřejný zájem
23. Orgány veřejné správy:
a. Realizují veřejné úkoly a prosazují veřejný zájem
24. Podstatou veřejné moci je:
a. Že umožňuje autoritativně rozhodovat o právech a povinnostech jiných
b. Že jí disponuje veřejná správa
25. Principy dobré správy:
a. Jsou standarty kvality pro správný výkon veřejné správy
b. Patří do nich včasnost, přesvědčivost, otevřenost, vstřícnost
26. Principy dobré správy:
a. Uplatní se při výkladu a aplikaci právních předpisů správními orgány
27. Principy dobré správy:
a. Jejich dodržení zkoumá veřejný ochránce práv při kontrole orgánů veřejné správy
b. Slouží k naplňování ústavních principů právního státu v podmínkách veřejné správy
28. Principy dobré správy jsou mj. obsaženy v:
a. Chartě/Listině základních práv Evropské unie
b. Doporučení Výboru ministrů Rady Evropy (2007)
c. Závěrech veřejných ochránců práv (ombudsmanů)
29. Principy dobré správy slouží k tomu, aby:
a. Občané věděli, jak se k nim mají úřady chovat
b. Správní orgány řádné plnily své úkoly
30. Pro činnost veřejné správy platí:
a. Jedná se o činnost výkonnou, nařizovací a podzákonnou
b. Jejím prostřednictvím dochází k plnění veřejných úkolů a naplňování veřejných dílů
c. Zahrnuje stanoviska, souhlasy, vyjádření, posudky a autorizace
31. Veřejná správa zahrnuje:
a. Vyjádření
b. Osvědčení
c. Faktické úkony
32. Pro funkcionální pojetí veřejné správy neplatí:
a. Jde o statické pojetí zahrnující funkčnost organizační struktury
b. Dělíme ji na ústřední, regionální a místní
33. Pro princip dobré správy neplatí:
a. ?
34. Pro soukromou a veřejnou správu platí, že:
a. Je určující soukromoprávní nebo veřejnoprávní povaha
35. Pro vědu správního práva platí:
a. Jejím předmětem je správní právo jako normativní regulace
b. Zkoumá správněprávní regulaci veřejné správy
36. Pro veřejnou správu platí:
a. Neustále se vyvíjí
b. Jejími znaky je výkonný aspekt, zákonnost, pečovatelská a nařizovací povaha
37. Při tzv. negativním vymezení veřejné správy se uplatňuje:
a. Odčítací metoda
38. Při výkonu veřejné moci:
a. Dochází k autoritativnímu rozhodování o právech a povinnostech subjektů
39. Při výkonu veřejné správy:
a. Jsou správní orgány v nadřazeném postavení a mohou rozhodovat a o právech a povinnostech