Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ekonomické-základy-práva-materiál-na-zkoušku-2017_40 stran

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (426.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

CENOVÁ POLITIKA 

•  Úzce souvisí s hospodařením podniku 
•  Principy tvorby cen 

o  Nákladově orientovaná (na základě kalkulace) 
o  Poptávkově orientovaná (na základě dotazování spotřebitelů nebo pozorování 

spotřebitelského chování) 

o  Konkurenčně orientovaná – podle cen konkurence; buď se stanoví cena jako běžná 

cena nebo pomocí obálkové metody (na základě toho, co si firma myslí o nabídkách 
konkurence, aby získala zakázku musí stanovit cenu níže než ostatní firmy; nemůže 
ale pod úrovní nákladů; veřejné soutěže a aukce) 

•  Strategie cenové politiky 

o  Nízká zaváděcí cena vs. vysoká zaváděcí cena 
o  Tzv. rychlé sbírání smetany (uvedení výrobku na trh za vysokou cenu, tím 

maximalizuje své příjmy, přináší to vysoký zisk na jednotku při malém objemu 
prodeje)  vs. penetrační cena (snaží se nízkou zaváděcí cenou získat velký podíl na 
trhu tím, že přilákají co největší počet kupujících; vysoký objem tržeb vede následně 
k dalšímu snížení nákladů, které umožní ještě více cenu snížit 

Hlavní faktory ovlivňující cenotvorbu: 

Nízká cena -při této ceně nedosahuje firma zisku -> výrobní náklady -> ceny konkurence a další 
vnitřní a vnější faktory -> zákazníkovo vnímání hodnoty -> Vysoká cena – při této ceně neexistuje 
poptávka 

Témata, do kterých materiál patří