Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15. Impresionismus

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (10.2 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Imprese - východ slunce

- Claude Monet prezentoval na jedné výstavě nezávislých malířů v Paříži roku 1874 obraz Imprese – východ slunce (původně se měl jmenovat Moře).

- Snažil se zaznamenat smyslové zážitky – vyslovit dojem a náladu.

- Zobrazoval ranní sluneční paprsky pronikající skrz mlhu na řeku, siluety lodí a přístavu. V pozadí jsou vidět stěžně od velkých lodí. Loďka v popředí je vytvořena jen několika málo tahy štětcem.

- Jeden kritik (Louis Leroy) Poprvé použil tento pojem (v hanlivém smyslu), neboť obraz považoval za nedokončený. Řekl, že Monet tímto znázorňuje jen jakési „IMPRESE“ (dojmy) a nazval tyto malíře impresionisty a oni to přijali.

Nádraží Saint Lazare

- Monet byl při svých cestách fascinován oblaky páry z vlaků, což nakonec způsobilo že na tomto místě namaloval mnoho svých obrazů.

- Navíc se při své práci kupodivu setkal velkou vstřícností železniční správy jenž kůly němu pozdržela odjezdy vlaků, pozměnily jízdní řády a topiči na jeho přání přihazovaly do kotlů uhlí aby nádraží zaplnily potřebnou párou.

Cyklus Rouenská katedrála - zachycena v různém světle.

- Namaloval několik verzí tohoto obrazu v různých světelných podmínkách a ročních obdobích. Díla sklidila obrovský úspěch, vysoké ceny, američtí kupci.

Cyklus Lekníny

– inspirace vlastní zahradou či spíše parku, směřování k abstrakci. (závěr tvorby)

- Moneta dráždilo že lidé neustále zasahovaly do míst která maloval a takl se rozhodl že si časem v Giverny, místě kde se usadil, vytvoří vlastní miniaturní svět inspirace v podobě své zahrady s lekníny kde se prostředí vyvíjet podle vlastních pravidel.

Camille Pissarro

- Jeho význam není jen v jeho vlastním přínosu pro umění, ale také v jeho patronském přístupu k dalším umělcům kolem něj, zvláště k Paulu Cézannovi.

- Mnoho let impresionisté, i přes materiální nouzi, usilovali o získání uznání ve společnosti a ve světě. Pissarro, jako jejich vlajkonoš, zůstával věrný i svým vlastním vizím.

-Experimentoval s teoriemi umění, studoval vlivy světla, klimatu a ročních období a přinesl nové techniky do umění.

-Tyto poznatky spojil v nový styl, který si i v rámci impresionismu zachoval svoji originalitu a svébytnost. Pissarro byl mimořádně uznávaný jako učitel.

– Auguste Renoir, Claude Monet, Edgar Degas, Paul Cézanne –, ti všichni si vážili jeho umění a často se k němu obraceli pro inspiraci. Pissarro se díky této velkorysosti ducha významně zasloužil o věhlas impresionistů.

Díla: čtyři roční období – cyklus čtyř obrazů.

Auguste Renoir

- Byl z chudé rodiny, již od mala musel pracovat, jako malíř porcelánu, malíř nástěnných dekorací, vějířů a závěsů, časem si vydělával portrétováním.

- V dílně učitele Charlese Gleyra poznal své přátele se kterými později maloval v plenéru,(Moneta, Alfréda Sisleyho).

Témata, do kterých materiál patří