21AB-Služby volného času a animace v CR+CR a památky UNESCO v Rakousku a Švýcarsku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
V některých střediscích je dětská animace rozdělena do užších věkových skupin (4-6, 6-8,8-10, 10-12), toto rozdělení je jednodušší protože lze animaci přiřadit k dané věkové skupině.
Patologické formy:
Válečná turistika
Povodňová turistika
Sexuální turistika
Násilí hrou
Animátor
Hlavním úkolem animátora je příprava, organizace a realizace animačních programů.
Animátoři se zaměřují obvykle na činnosti, které souvisejí s jejich povoláním nebo zájmy.
Mohou se specializovat na sport, gymnastiku, tanec, péči o děti apod.
Úspěšný animátor by měl být přátelský, srdeční, trpělivý, pohotový, poctivý, ochotný pomoci, plný fantazie, měl by se umět vyjadřovat, mít dobrou fyzickou i psychickou kondici.
Mezi základní požadavky na osobnost animátora patří:
Plnoletost,
Dobrý zdravotní stav
Ukončené minimálně středoškolské vzdělání
Praktické zkušenosti s aktivitami volného času
V zahraničním cestovním ruchu jazykové znalosti
Schopnost organizovat tak aby motivoval a nadchl
Schopnost kontaktu a komunikace
Animátor je tedy zodpovědný za plánování a organizování sociálních, kulturních, sportovních a dalších aktivit volného času a to v hotelu, turistické destinaci nebo na výletní lodi. Zná jazyk, kterým mluví většina cestujících.
Animátor by měl mít:
Disciplínu
Formu vystupování
Pružnost
Dobrý vzhled
Vůdčí schopnosti
Empatické schopnosti
Schopnost spolupráce
Znalost země nebo místa kde působí
Animátor může mít:
Repertoár
Spontánnost
Osobitost
Znalost cizího jazyka
Životní zkušenosti
Znalost hry na hudební nástroj
Motorické vlohy a řemeslné zkušenosti
Funkce animátorů:
Vedoucí střediska – Capo-vilaggio – pouze v turistickém středisku, pracuje v úzkém kontaktu s týmem managerů
Team manager – Capo Equipe – je odpovědnou osobou při výběru animátorského týmu, kontroluje jeho přípravu a realizaci
Capo animátor – vedoucí animátor – osobně se stará o realizaci programu, organizuje a kontroluje jednotlivé animační činnosti, pro tuto pozici je nutná znalost trendů showbyznysu, fantazie, kreativity a interpretace všech aktivit (rekreačních)
Capo sport – zodpovědný za sportovní aktivity, musí znát sportovní disciplíny a pravidla
Choreograf – choreografické aspekty představení a činnosti s tanečním a muzikálním podtextem
Sportovní animátor – organizuje turnaje a zná techniku a metodiku realizovaných sportů
Hostess – hosteska – vykonávají svojí činnost ve středisku u recepce na místě pro informační středisko, vydávají sportovní potřeby a společenské hry
Delegát
Delegát je člověk, který z hlediska cestovního ruchu pobývá delší dobu na určitém území, kde cestovní kancelář zajišťuje pobytový zájezd letní nebo zimní turistiky.
Delegát může být zároveň i průvodcem, ale nemusí, protože to není jeho hlavní pracovní náplní.
Delegát má na starosti všechny turisty, kteří do dané oblasti přijíždějí od daných cestovních kanceláří.
Je též nápomocen průvodcům a technickému doprovodu.
Aby mohl delegát dobře vykonávat svou práci a pomáhat turistům ve všech běžných i mimořádných situacích, tak musí mít vynikající znalost cizího jazyka.
Pokud zná jazyk dané země, je to velkou výhodou a cestovní kanceláře při výběru nových delegátů upřednostňují ty kandidáty, kteří znají jazyk příslušné země.
Vzhledem k tomu, že znalost některých jazyků je méně rozšířená (např. řečtina, turečtina aj), tak delegátovi postačuje výborná znalost angličtiny.
V zemích, do kterých jezdí mnoho turistů mají, některé cestovní kanceláře delegáty po celou sezónu.
U pobytových zájezdů delegát zajišťuje transfery klientů z letiště do hotelu.
To znamená, že klienty očekává na letišti, doprovodí do hotelu a v hotelové recepci jim pomůže s vyřízením ubytování.
U autokarové dopravy může delegát - technický doprovod, doprovázet klienty jen během cesty a na místě je očekávat jiný delegát, který se o ně bude starat během pobytu.
Protože má delegát na starosti klienty ve více hotelech (někdy dokonce ve více pobytových místech), tak ke každému hotelu má určeny tzv. konzultační hodiny.
Dále každý klient by měl dostat telefonní číslo na svého delegáta.
Nejdůležitější informace delegát klientům zveřejňuje na nástěnce, která bývá umístěna v hotelové recepci.
Někteří delegáti si také připravují velmi podrobné informační desky, které si klient může kdykoliv prostudovat.
Delegát většinou klientům nabízí a prodává fakultativní výlety, dále jim pomáhá při organizaci aktivit pro volný čas (např. pronájem automobilu, sportovních potřeb atd.) a je nápomocen při řešení mimořádných a pojistných událostí (např. nemoc, úraz, ztráta dokladů, poškození zavazadel atd.)