Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21AB-Služby volného času a animace v CR+CR a památky UNESCO v Rakousku a Švýcarsku

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (115.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Dobrodružné činnosti

  • Určité prvky dobrodružnosti by měla obsahovat každá dovolená a není na škodu o ně obohatit i pobytové zájezdy.

  • Aktivity, kterým je možno se věnovat:

    • stravování v přírodě s využitím zdrojů potravy, které příroda nabízí, přenocování v přírodě, dobrodružné a adrenalinové sporty (potápění, jízda na vodních lyžích, let na rogalu), přeprava terénním vozidlem, výlet na velbloudech atd.

Meditativní činnosti

  • Vzhledem k tomu, že život lidí je dnes velmi často spojen se stresem, shonem a nedostatkem času, je snahou účastníků alespoň na chvíli utéct do ticha nebo alespoň do ticha duševního.

  • Aktivity, kterým je možno se věnovat:

    • cvičení jógy, krátké vycházky do přírody, poslech relaxační hudby, večery u krbu nebo táboráku.

Činnosti pro děti a mládež

  • Animační činnosti pro děti a mládež jsou podobné jako u činnosti pro dospělé, velký rozdíl je v přístupu, při tvorbě programů pro děti je velmi důležití zapojit děti už do samotné přípravy.

  • Velmi důležité je si rozmyslet pro jakou věkovou skupinu je program připravován.

  • Děti dvanáctileté mají jiné požadavky než děti šestileté.

  • Věku musíme přizpůsobit i časovou náročnost programu, střídání aktivit apod.

  • Programy pro děti vyžadují i potřebné materiální zabezpečení – vhodný prostor, vhodné dekorace, hračky, knihy, filmy apod.

Nabídka animačních činností

  • Nabídka by měla reagovat na poptávku hostů a uspokojovat ji, měla by být ne jenom standardní ale i tradiční a příležitostná

  • Při sestavování animačního programu je třeba přihlížet i ke skutečnosti, že občan na dovolené si do střediska CR přináší navyklé způsoby chování, které se sice odlišují od chování všedního dne, ale podléhají stereotypu

  • Nejčastěji se turista věnuje na dovolené procházkám, turistice, prohlídkám pamětihodností, návštěvě restaurací, tanečních zábav a takovéto chování představuje největší překážku při tvorbě animačních činností, ty musí být dostateční a atraktivní aby prolomily bariéru typického stereotypu dne dovolené

  • Základem všech animačních činností je hra – má pevná pravidla, svůj cíl, musí být provázena pocitem napětí, radosti a pocitem něčeho jiného než je každodenní život

  • Aby se host mohl správně rozhodnout, je nutné mu předložit program na celý pobyt, buď při jeho příjezdu do ubytovacího zařízení, nebo musí být v nabídce cestovní kanceláře

  • Dalším úkolem organizátora je zajistit i ekonomiku animační činnosti a zhodnotit rizika, k tomu slouží předem zpracovaný program animace

Základní typy animačních služeb

  • Zábavná animace – zde vykonávají práci animátoři – baviči, kteří jsou v neustálém kontaktu se všemi hosty, organizují pro ně společenské hry, turnaje, večírky, slavnosti a jiné

  • Sportovní animace – sportovní animátor, věnují se menší skupině a kromě sportovních výukových lekcí se snaží vytvářet nové mezilidské vztahy ve skupině

  • Dětská animace – nejrozšířenější, činnost vykonává dětský animátor, typ animátora se dělí na dvě skupiny:

    • Mini klub – pro děti 4-10 let, animace je statická, závisí na vymezeném prostoru kde se děti scházejí, poznávají a hrají si, dynamickou činností jsou pohybové hry

    • Junior klub – pro děti od 10 -16 let, probíhá zde rozmanitá animace a nebo je zaměřena na sport

Témata, do kterých materiál patří