Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22.Sochařství-20.-Století

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (31.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Sochařství 20.století

- Dílo má diváka oslovit a přinutit k zamyšlení o čem dané dílo vypovídá

- Mezi divákem a autorem díla je určité spojení, které nutí diváka se do díla vžít a vtáhne ho do pocitů, která autor při tvorbě prožíval

Nefigurativní přístup - Výtvarná díla, která nezobrazují žádný viditelný předmět nebo jev označujeme jako nefigurativní, bezpředmětná, abstraktní

-Taková díla jsou kompozicemi "čistých" forem, geometrických nebo přírodních (organických). I ony však chtějí zachytit něco skutečného, například duševní stav, přírodní děj nebo výtvarný řád

Objekt - Slovo je v obecném významu synonymem slova předmět a označuje to, co je cílem pozornosti, případně obecně věc (ve fyzickém i abstraktním významu) či těleso.

Socha - je samostatné třírozměrné umělecké dílo vytvořené sochařem. jiným slovem též plastika - pokud je tvořena technikou přidávací (vymodelované sochy z keramiky apod.) či skulptura - pokud je tvořena technikou odebírající ( tesané sochy z mramoru,dřeva apod.)

Instalace - uspořádání či utváření nějakých prostorů podle jednotného výtvarného konceptu

Kinetismus - využití skutečného pohybu a světla

- nejde pouze o vytvoření iluze pohybu (skutečne se hýbe)

- nejedná se čistě o výtvarné umění ale i o spojení architektury, divadla, hudby, filmu, designu

- pohyb vzniká pomocí mechanických strojku,vzduchem nebo pohybem diváka

- kinetické objekty se proudem vody, vzduchu nebo ruky pohybují

- kinetické světelné objekty - ohňostroje

- kinetické prostředí - spojení člověka s hudbou a světelnými efekty

Minimalismus - Američtí výtvarní umělci jako např. Dan Flavin, Donald Judd získali uznání na poli výtvarného umění 2.poloviny 20.století svými tvarově oprostěnými instalacemi. Spíše než klasická malba je přitahovala nekonečná volnost prostorové kompozice, a tak vytvářeli instalace vytvořené z převážně jednoduchých kubických forem. Nelze takováto díla přiřadit ani k malířství, ani sochařství, proto je obtížné zařadit i samotné autory.

Témata, do kterých materiál patří