CO BŮH ČLOVĚK - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Zatímco pro člověka volí básník obrazy hříchu, pýchy, lsti, smrti, nemoci, ale i hnisu, vředu, puchu, bláta či hnoje, s Bohem jsou
spojovány sláva, čest, čistota, láska či radost.
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu české literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Baroko / Baroko v české literatuře
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Co Bůh? Člověk?
TENTO KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU NENÍ VYČERPÁVAJÍCÍ! NEPODCEŇUJTE DALŠÍ PŘÍPRAVU PODLE SVÝCH
POZNÁMEK, INTERPRETACÍ, ČTENÁŘSKÉHO PROŽITKU A TAKÉ PODLE PŘÍRUČEK A UČEBNICE!
1
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Jaroslav BLAŽKE, Kouzelné zrcadlo literatury 1. Od nejstarších písemných památek k osvícenství, Brno 1998, s. 193; Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a
literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004, s. 32; Milan HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012;