13. Rokoko a klasicismus
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dáma na houpačce 
Dva studenti 
Ztroskotání  
 
 
 
Klasicismus -
konec 18. století a začátek 19. století
-(spolu s romantismem) 
-rodí se ve Francii 
-centrum ve Francii 
-doba osvícenství – 
člověk osvícený věděním, vláda rozumu
-návrat k antice, její napodobování 
-
jasný, jednoduchý tvar, harmonická kompozice, zesvětlení a zvěčnění
-
střídmost, jednoduchost, účelnost, racionalita
-
duchovní věda
 
Znaky: 
-
rovné, čisté linie
-
výrazné průčelí
-reliéfní ne
bo sochařská výzdoba
-bílá omítka 
-obdélníková okna 
-památníky a monumentální stavby 
 
Empír 
-
závěrečná fáze
-úsek, který se pojí s vládou Napoleona 
 
 
 
Architektura 
 
-
především jde o příklad historismu
-napodobení slohu minulého 
-ušlechtilé proporce, logická skladba, tvarová jednoduchost, symetrie 
-ornamentika 
-monumentální stavby 
-
památníky, vítězné oblouky
 
Pantheon 
Vítězný oblouk
kostel La Madeleine, sv. Máří Magdalény
Vítězný oblouk Etoile. Caroussel
Vítězný vendomský sloup se sochou Napoleona
Braniborská brána v Německu
Národní galerie v Londýně 
Petrohrad v Rusku 
Capito ve Washingtonu 
 
 
 
 
 
 
 
Sochařství 
 
-bílý mramor 
-
sochy řemeslně dokonalé, ale studené, bez života
 
Antonio Canova 
-portréty a studie živ. Modelu 
-
tvořil portrétní figury Napoleona
 
Amor a Psyche 
Tři grácie 
Náhrobek Marie Christiny ve vídni 
Venuše ležící na antickém lehátku (Napoleonova sestra)  
Bertel Thorldvaldsen 
 
Žehnající Kristus 
Láson 
 
Malířství 
 
-
převládá linie
-barva jen koloruje 
-nedochoval se pro inspiraci žádný antický obraz 
-
důraz na přesnou kresbu a plastickou modelaci objemu
-
barva neměla žádnou funkci, pouze kolorovala předměty
-
především figurální kompozice
-
náměty z historie, současnosti
-
inspirace římským reliéfem
 
Jacqueis-Louis David 
-zakladatel franc
ouzského klasicistního malířství
Přísaha Horatiů 
Únos Sabinek 
Slepý Belisar prosí o almužnu 
