Vokálně instrumentální skladby koncertní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Properium - proměnlivá část, mění se podle církevních svátků, vstupní zpěv – Introuitus, graduale, aleluja, ofertorium..
Requiem - mše za zemřelé, liší se první tři části
1) Requiem acterna – odpočinutí věčné
2) Dies irae – den hněvu
3) Domine Jezu Christe – pane Ježíši
4) Sanktus 5) Benediktus 6) Agnus dei
- někdy je text requiem zpracován oratorním způsobem jako koncertní skladba
d) Příklady oratorií, mší a requiem s mimonáboženským vyzněním
Oratoria: A. Honneger – Johanka z Arku na hranici
J. Haydn – Čtyři roční doby, Stvoření
J. Seidl – Lidé bděte
J.S. Bach – Vánoční, Velikonoční
G. F. Handel – Mesiáš, Josef a jeho Marie
e) Kontrapunktické práce v dílech autorů 19. století
Používají ve svých dílech např. formu fugy, fughetty.
- systematicky se zabývali skladatelé klasicko-romantické syntézy
- u ranných romantiků jen fuga
Např. J. Brahms – ve 4. symf. e moll
- ve 4. větě passacaglia
- chorální předehry
M. Reger - chorální předehry, fugy
A. Dvořák – Stabat Mater
f) Rozbor skladby L. Koželuha : Pastorale