Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Animace

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (119.12 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

GRAFIKA - OTÁZKA Č. 4

PRINCIP

= oživování 

Změna pozice objektu nebo jeho tvaru v prostoru  = vznik iluze pohybu 

Setrvačnost lidského oka = dojem pohybu 

Promítání sekvencí obrázků v určité rychlosti  24 fps, dříve 10-16 fps 

Přechod k virtuální realitě 


UŽITÍ

Simulace dějů (náhrada reálných procesů) 

Umění 

Architektura

Modelování budoucí situace 

Výuka 

Zvýšení pozornosti (dynamika)

Doplnění informací 

HISTORIE

Doba kamenná (jeskynní malby) 

19.st. (rotující disk) 

Animovaný film (r.1900 USA) 

Morfing

Loutkové ... 

3D grafika 


TECHNIKY

Tradiční

Průhledné vrstvy 

Stop-motion

Pohyb reálných objektů 

Mechanická

Robotické zařízení (nahrazení reálných) 

Počítačová 

2D

3D 

TVORBA

Určení pozice objektu + dopočítání pohybu mezi polohami 

Speciální software (příklady) 

2D (bitmapa nebo vektor) 

Z fotografií 

Flash

GIF 

3D (renderování = tvorba reálného obrazu) 


TRANSFORMACE

2D 

Posunutí

Rotace

Měřítko 

Výřez... 

3D 

Zastiňování (jiným objektem)

Viditelnost

Atributy pohybu (směr, rychlost...) 

FLASH

Vektorový program (Adobe, dříve Macromedia) 

Rozšíření – malá velikost (vektorový formát)

Vlastní implementovaný ActionScript 

Adobe Flash Professional – podpora formátu H.264 


FORMÁTY

SWF 

malá velikost

přehrávání ve webovém prohlížeči)

nutný přehrávač (Adobe Flash Player) 

EXE 

spouštění ve Windows (implementovaný FlashPlayer) 

větší velikost 

VYUŽITÍ

Tvorba: 

 Bannery

Interaktivní animace 

Prezentace

Hry 

Výhody 

 Nezávislost na prohlížeči (nutnost zásuvných modulů) 

Působivost 

POJMY

Časová osa 

Rychlost přehrávání 

Scéna 

(Klíčový) snímek 

Vrstva 

DRUHY

Motion Tween (fáze, doplnění pohybu) 

 Animace objektu 

Pohyb 

Rotace

 Změna velikosti

Efekty (průhlednost, barva...) 

 Shape Tween (fáze, doplnění tvaru)

 Animace jednotlivých objektů (NE symboly, skupiny, text) 

Změna tvarů 

Shape Hint 

Témata, do kterých materiál patří