Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Programování ve vývojovém prostředí Visual Basicu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Private Sub Dir1_Change() ‘OP DirListBox se jmenuje Dir1

File1.Path = Dir1.Path ‘OP FileListBox se jmenuje File1

End Sub

Private Sub Drive1_Change() ‘OP DriveListBox se jmenuje Drive1

Dir1.Path = Drive1.Drive

End Sub

Přístupy k souborům

  • každý soubor lze otevřít několik způsoby a to :

    • Input – soubor je otevřen pouze pro čtení

    • Output – soubor je otevřen pro zápis, předtím je však smazán – používá se také pro vytváření souborů

    • Append – soubor je otevřen pro zápis, ale nesmaže se

    • Random – soubor je otevřen pro zápis i čtení ve speciálním formátu

    • Binary – soubor je otevřen pro binární přístup

  • realizace otevření je následná :

‘Otevře soubor „a.txt“ pro čtení za klíčovým slovem As je uvedeno ‘označení souboru – tedy #1 - #bůhvíkolik

Open "a.txt" For Input As #1

Cyklus který se provede tolikrát dokud se nenarazí na konec ‘otevřeného souboru

While Not EOF(1)

‘Pomocí tohoto příkazu se načte do proměnné „Promenna“ hodnota ‚aktuálního řádku v souboru

Input #1, Promenna

Print Promenna

Loop

‘Zavře otevřený soubor, číslo za křížkem je číslo otevřeného souboru

Close #1

Základní příkazy pro práci se soubory

  • pro práci se soubory na DOSovské úrovni slouží tyto příkazy:

    • ChDir cesta – změní aktuální adresář nebo složku

    • ChDrive disk – změní aktuální disk

    • FileCopy zdrojovy_soubor, kopie – zkopíruje soubor

    • Kill cesta_a_jmeno – smaže soubor

    • MkDir cesta – vytvoří nový adresář nebo složku

    • Name stara_cesta_jmeno As cesta_a_jmeno – přejmenuje soubor nebo adresář

    • RmDir cesta – smaže adresář nebo složku

Grafické výstupy

  • pro práci s grafickými výstupy je především nutné nastavit souřadný systém – to se provádí pomocí metody Scale (x1,y1)-(x2,y2) – nastaví střed souřadného systému do daných souřadnic

  • tedy Form1.Scale (-Form1.ScaleWidth /2, -Form1.ScaleHeight/2)-(Form1.ScaleWidth/2, Form1.ScaleHeight/2) nastaví střed souřadného systému na střed formu

  • další důležité metody jsou :

    • ScaleWidth – nastaví počet jednotek na celý form po ose X

    • ScaleHeight – určuje počet grafických jednotek na celý form po ose Y

Nastavení jednotek

  • děje se pomocí vlastnosti ScaleMode a možnosti jsou tyto:

    • Twip, Point, Pixel, Milimeters, Centimeters atd…

  • nedoporučuji toto nastavení měnit, protože nastavení Twip je dělané přesně na míru grafickým výstupům a to jak na obrazovku tak na tiskárnu (tam především), proto je lepší si přepočítat vše na twipy a s nimi pracovat

Technologie OLE

  • OLE objekty umožňují sdílení objektů a sdílení dat mezi aplikacemi

  • důležité metody a vlastnosti a pojmy jsou :

    • Object Linking – vložení objektu

    • Object Embending – propojení

    • Program OLE – je v podstatě kdo poskytuje data

    • Rámcová aplikace – umožňuje zobrazení a úpravu dat

    • Object OLE – data, která přebírá rámcová aplikace za účelem jejich zobrazení nebo úpravu

    • Server OLE / Klient OLE – server poskytuje / klient přijímá data

    • Třída – udává, která aplikace objekt vytvořila – formální definice objektu

    • Knihovna tříd - soubor nebo jeho část s popisem dostupných objektů, vlastností v rámci OLE

    • Modul třídy – definice třídy

    • Knihovna objektů – poskytuje informace ovladačům OLE o dostupných objektech OLE

Témata, do kterých materiál patří