Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




POPIS KNIHKUPECTVÍ

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MATURITNÍ OTÁZKA ČÍSLO 5

POPIS KNIHKUPECTVÍ, JEHO FCE, EXTERIÉR A INTERIÉR (POLOHA A ŘEŠENÍ PRODEJNY, ZAŘÍZENÍ TECHNICKÉ PROSTŘEDKY, IFORMAČNÍ SYSTÉM, PROPAGAČNÍ PROSTŘEDKY, ZABEZPEČENÍ PRODEJNY A ZBOŽÍ)

Vzhled prodejny z venku

  • poutače: konkrétní název knihkupectví či přímo nápis knihkupectví, může být ze dřeva, plastu,

neon, může být udělán přímo do omítky, musí být nasvícen a vždy čistý

  • vchod: měl by být co nejširší a nejvýraznější, pokud to dovolí počasí měl by být neustále otevřený

- technické zařízení dveří = rohožka (tzv. čistící zóna), tepelná clona (součástí vytápění a klimatizace)

- na dveřích může být vyvěšena upoutávka např. na knihu či jiný typ propagace

- údaje, které musí být na dveřích = provozní doba, název prodejny, provozovatel a jeho zástupce, IČO

  • výklad : čím více má prodejna výloh tím lépe

- skla by měla být nerozbitná, netříštívá a nejlépe, potažená proti sluneční fólií aby ,knihy nevybledly (bývá součástí skla, nebo

se lepí zevnitř)

- výloha musí být přístupná zevnitř či z venku

- důležitá je neustálá čistota

- zboží musí být viditelně označeno cennou

- osvětlení = zevnitř (bodové žárovky nahoře, zářivkové světlo rozptýlené)

- výklad se může dělit na tři typy:

  • výklad všeobecný = novinky, starší tituly, dle ročního období

  • výklad novinkový = pouze u větších knihkupectví

  • výklad tematický = dle ročního období, slovníky, může být zaměřen regionálně, k autorovi

- do knihkupectví musí být bezbariérový přístup (šířka vstupu min. 150 cm).

- elektronická ochrana zboží = brány (min. šířka také 150 cm)

Vzhled prodejny uvnitř

- zpracování dispozic interiéru:

  • nejblíže vchodu nalezneme kasu:

- samotná pokladna (počítač a šuplík na peníze)

- zákaznický displej

- tiskárna paragonů

- čtečka čárových kódů

- terminál

- dále u kasy nalezneme balicí prostor, propagační materiál, drobné předměty (dárky, záložky, diáře,....)

  • podlaha : plovoucí, parkety, dlaždice (ty musí být protiskluzové), koberec (zátěžový, lepený)

  • stěny: tlumené barvy, nenecháváme prázdná místa

  • osvětlení: nesmí oslňovat, více vypínačů, kombinace zářivek a žárovek

  • teplota: okolo 20 stupňů, klimatizace

  • nábytek: regály: a) prostorové

b) u zdi (police by měly být stavitelné), min. 20 cm od země

- nábytek může být dřevěný, nebo z dřevotřísky.

- důležité jsou zaoblené hrany a zajištění proti posunutí a spadnutí.

- informační systém (žánry), měl by být posuvný

Zabezpečení

  • prodejny:

- pokud jsou v obchodě schody, či snížený podhled měly by být označeny

- prostory by měly být vybaveny nouzovými světly

- počítačová síť = záložní zdroj

- prostor by měl být označen a být přehledný, jestliže je síť prodejen, měl by informační systém být ve všech stejný

Témata, do kterých materiál patří