Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PROPAGACE A FORMY ZVYŠOVÁNÍ PRODEJE

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MATURITNÍ OTÁZKA ČÍSLO 11

PROPAGACE A FORMY ZVYŠOVÁNÍ PRODEJE (ZPŮSOBY PROPAGACE, VÝKLADNÍ SKŘÍNĚ, INZERCE, ČTENÁŘSKÉ KLUBY, KNIŽNÍ VELETRHY, AKCE NA PODPORU ZÁJMU)

Způsoby propagace

- inzerce – v tisku (knižní novinky), zlaté stránky, internet

- specializované knihkupectví – specializovaná místa ( např. esoterické knihkupectví – vizitky u léčitelů,

vykladačů karet…)

- poutače: na prodejně, v blízkosti prodejny – např. Knihkupectví ‎ 200 m

- výrazná výkladní skříň: novinky + nejprodejnější tituly – užívat zlatý řez

- účast na knižních veletrzích

- pořádání autogramiád + akcí ke knihám

- reklamní předměty (nabídky – např. do škol atd.)

Čtenářské kluby

- literární a knižní kluby vedou jakousi databázi o zákaznících (většinou jen jejich jméno a adresa), pro

nakladatele mají výhodu především v tom, že dokáže stanovit předem náklad. Čtenářské kluby tedy slouží

k celkovému zvýšení obratu

- čtenářský klub může vést:

  • pouze jeden nakladatel, který zde prezentuje pouze svou vlastní produkci (např. „Knižní klub“ , čtenář obdrží své čtenářské konto, zaplatí určitý obnos na začátku roku, dostane svou legitimaci a číslo, knihy mu pak chodí na dobírku, musí si však objednat určené minimum knih, sleva 10-20%)

  • více nakladatelů - koedice (např. „Literární klub“ - Paseka, Lidové noviny, Argo a Volvox Globator, vychází katalog knih jednou ročně, k odběru dochází u vybraných knihkupců, sleva 20-30%, jsou zde dvě řady - beletrie a odborná literatura)

- dříve také existoval „Klub čtenářů Odeon“ (od 60.let 20.století), vycházela zde především překladová literatura

a „Edice 3x“ (detektivky), jejeich katalog vycházel 1-2 x ročně, existovala však pouze jedna výdejna v Praze a

Brně

Propagace

- prostřednictvím inzerce v časopisech zabývajících se literaturou:

  • Knižní novinky (hlavně pro knihovny, je zde bibliografický soupis)

  • Knihy (především pro knihkupce)

  • K – Revue (pro čtenáře)

- dále prostředníctvím inzerátů v literárních časopisech, jako je např. Literární noviny či Host

- výroba edičních plánů

- rozhlas (celkem překvapivě funkční způsob reklamy)

- internet (internetové stránky, možnost objednávek a inzerce)

- odborné časopisy související s tematikou titulu

- TV („Knižní svět“, „333“, avšak málo funkční)

- Knižní veletrhy

Knižní veletrhy

  • Svět knihy Praha

  • Svět knihy Brno

  • Havlíčkův Brod

  • Olomouc – Libri

  • Dětské knihy Liberec

  • Město pohádky Jičín

  • Litoměřice

  • Lysá nad Labem

Zahraniční veletrhy:

  • Frankfurt nad Mohanem

  • Lipsko

  • Londýn

  • Varšava

  • Bologna

  • Chicago

Zvyšování prodeje

- pořádání autogramiád + autorské čtení

- slevový systém pro stálé zákazníky

- sleva při větším nákupu

- dárek při nákupu

- zásilkový obchod – dostupnost pro lidi z jiných měst

Témata, do kterých materiál patří