MARYŠA - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ALOIS A VILÉM MRŠTÍKOVÉ
MARYŠA
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 2 z 3 / Maryša
Charakterizovat hlavní postavy v díle: Postavy v dramatu jsou z různých sociálních vrstev. Předsudky a bezcitná moc peněz jsou personifikovány (?) především v jednání
Maryšiných rodičů. Selská dívka Maryša je citlivá, oddaná i vzdorná. Je obětí náboženské výchovy k bezmezné poslušnosti rodičům,
jíž se nedokáže vzepřít. Vávra nemá dobrou pověst, první ženu utrápil. Je krutý, sobecký, vypočítavý, agresivní, náladový.
Zařadit autory díla do literárněhistorického kontextu české literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitola ve studijní příručce a sešitě: Národní divadlo a české realistické drama
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Maryša
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004, s. 70; Milan
HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012; Marie SOCHROVÁ, Čtenářský deník k Literatuře v kostce, Havlíčkův Brod 2001, s. 89-90; Otakar SLANAŘ a kol., Obsahy a rozbory děl
(k Literatuře – přehledu SŠ učiva), Třebíč 2007, s. 122; Libuše ULRICHOVÁ, Obsahy z děl české literatury, Humpolec 2005, s. 72-73.