Zásady efektivního plánování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Pavel Marek
V1A
Zásady efektivního plánování
Participace - větší podíl řízených na rozhodování, stanovení cílů, zadání konkrétních pracovních úkolů, větší otevřenost, větší obecná známost principů a podmínek odměňování, zájem pracovníků na cíli, každý pracovník se činí zodpovědný za danou práci, každý si sám stanovuje cíle - nejsou direktivně přiděleny a víc si za nimi stojí
Efektivní komunikace - Základem úspěšného jednání je navázání kontaktu. Praxe ukazuje, že pro vytvoření kontaktu je nejdůležitějších prvních 5 minut, kdy se s někým setkáte. V nich se vytvoří vztah, pozitivní či negativní. Později se tento vztah dá jen obtížně změnit!
6 zásad, jak dobře komunikovat s lidmi:
Opravdově se zajímejte o druhé.
Usmívejte se.
Pamatujte si, že každému zní jeho jméno příjemně a je pro něho tím nejdůležitějším.
Umějte naslouchat. Povzbuzujte druhé, aby hovořili o sobě.
Mluvte především o tom, co zajímá druhé.
Dejte druhému najevo, že si uvědomujete jeho osobní důležitost, a udělejte to upřímně.
Regulační kontrola - Kontrolou rozumíme proces zjišťování jak a zda-li jsou cíle skutečně dosahovány a opravování odchylek, pokud se vyskytnou. Skutečný stav můžeme zjistit:
osobní kontrolou
z hlášení zpráv podřízených
ze zdrojů mimo organizaci
Chybějící kontrola může vést k živelnosti, k nahodilosti, zhoršení mezilidských vztahů a především ke ztrátám. Přínos kontroly je ve zdokonalení celého systému firmy, zajišťuje oceňování dobrých výsledků a odhaluje nedostatky, ztráty a rezervy
Flexibilita - schopnost jedince pohotově přizpůsobovat své myšlení a chování tak, aby vyhovovalo měnícím se podmínkám situace, pružnost psychických aktivit, jejichž opakem je setrvačnost