Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nákup v logistickém pojetí

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (42 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

8. NÁKUP V LOGISTICKÉM POJETÍ

NÁKUP MALOOBCHODU:

a) stacionární: diskontně orientované: supermarkety

: hypermarkety

: superrety

: diskontní

: odborné velkoprodejny

: obchodní domy: univerzální

: specializované

: specializované prodejny

: stánkové prodejny

: automaty

b) ambulantní: pojízdné prodejny

: stánkový prodej

c) objednávkové: zásilkový prodej

: teletext, internet

- nákupem udržuje MO nutné zásoby zboží v požadovaném sortimentu tak, aby byla uspokojována poptávka a nedocházelo k hromadění nadbytečných zásob

- pracovníci prodejny vychází z informací o zboží u dodavatelů, o stavu zásob v prodejně a ze spotřebitelské poptávky

- základní požadavky MO při nákupu: kvalita

: cena zboží

: z logistického hlediska malý počet dodavatelů

: rychlá odezva na poptávku

: potřebná úprava zboží

- možnosti nákupu maloobchodníka:

1. návštěva obchodního zástupce: nejzákladnější způsob objednání zboží; výhodou je úč2. inná a aktuální nabídka, možnost řešení reklamací, vytváří se stálé dodavatelsko-odběratelské vztahy

3. telefonická objednávka: používá se u speciálních VO při mimořádných akcích; většinou se tento způsob používá u rychle se kazícího zboží

4. písemná objednávka: nejstarší a nejrozšířenější způsob; používají se předtištěné formuláře - REGLETY

5. objednávka pomocí výpoč6. etní techniky: využívá se označ7. ení zboží č8. árovým kódem

a) vybavení prodejen terminálovými pokladnami, které jsou uzpůsobené pro dálkový přenos dat - přes pokladnu se odečb) ítá zboží ze zásob a signalizuje podklady pro novou objednávku

c) vedoucí prodejny má čd) tecí zařízení spojené s malým poče) ítačf) em, přejíždí malý štítek, tzn. Objednávku malého přepravního balení

9. objednávka podle standartu:

a) vedoucí vyplňuje skutečb) ný stav zásob do předtištěného formuláře a VO mu doplňuje stav zásob na předem dohodnutou výši

c) pravidelná standartní dodávka u nejfrekventovanějších druhů zboží

10. objednávka ve vzorkovně: většinou u nepotravinářského zboží; mohou být stálé vzorkovny nebo sezónní nebo mohou být i formou prodejních akcí

11. nákup v samoobslužném VO

12. nákup u regálového VO

Cena a organizace nákupu:

- spotřebitelská cena MO bývá převážně v pravomoci MO; u značkového zboží bývá cena doporučována výrobcem

- pro organizaci nákupu platí tyto obecné zásady:

1. kdo nakupuje musí urč2. it i za prodej

3. při nákupu se musí řešit i logistické podmínky s co nejnižšími náklady

4. využívat výpoč5. etní techniku

6. nejvýhodnější nákup je pro maloobchodníky u velkých VO firem, pro velkoobchodníky u nákupních cen

aktivní cenová politika: obchodník se snaží o co nejlepší rentabilitu vloženého kapitálu a o

maximalizace zisku

: cenu většinou vytváří kalkulací s ohledem na sortiment

Témata, do kterých materiál patří