Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vstup maloobchodních firem na zahraniční trh

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

18. VSTUP MALOOBCHODNÍCH FIREM NA ZAHRANIČNÍ TRH

Internacionalizace obchodu:

původně se nepřekládala možnost vyvážet maloobchodní činnost

současný vývoj však ukazuje, že maloobchodníci vnášejí do svých obchodu mezinárodní dimenzi

a) Západní Evropa: snahy o mezinárodní obchodování jsou zřetelné zejména v rámci EU;

mezinárodním maloobchodem se zabývá přibližně 35 velkých

společností, z nichž nejsilnější jsou významnými investory i mimo rámec

EU

b) Japonsko: hlavní skupina japonských obchodních domů obchoduje v Singapouru a

Honkongu; někteří maloobchodníci i v Austrálii

: v 80. letech zakoupili Japonci řadu obchodních domů v USA

c) USA: směřují svou aktivitu jak do Evropy, Japonska, tak na dálný východ

Rozsah mezinárodních aktivit:

rozvoj zahraničního MO probíhá různou formou

1. rozšiřování vnitřních trhů: díky legislativním zprávám především v rámci EU se zahranič2. ně obchodní č3. innost realizuje rozšiřováním na sousední trhy; tento způsob je úspěšný zejména v zemích, které hranič4. í s více státy

5. prodej ze zahranič6. ních úč7. astí: zahranič8. ní obchodník se kapitálově podílí na rozvoji místních MO společ9. ností

počet mezinárodních retailerů je dosud omezen, ale trend k mezinárodnímu obchodování se zrychluje

Úrovně mezinárodní expanze maloobchodu:

pronikání maloobchodu na mezinárodní trhy probíhá na 3 úrovních:

1. etapa NEOCHOTY: obchodníci jsou donuceni k zahranič2. ní aktivitě nedostatkem domácích příležitostí

3. etapa OPATRNOSTI: obchodníci ve snaze snížit riziko, obchodují většinou na sousedních trzích blízkých domácímu prostředí; většina velkých evropských retailerů se momentálně nachází na této úrovni

4. etapa CTIŽÁDOSTI: toto obchodí nastává po nashromáždění zkušeností z blízkých trhu a obchodníci zač5. ínají projevovat více iniciativy při hledání nových možností růstu

základem pro rozvoj mezinárodního maloobchodu je promyšlená kvalifikovaná a agresivní filozofie

Příčiny neúspěchu některých mezinárodních retailerů:

1. nedostateč2. ná znalost místního prostředí

3. různost úč4. etních předpisů a systémů v jednotlivých zemích

5. nedostateč6. ná legislativní úprava

Evropský „jednotný“ trh:

evropská unie funguje od roku 1956, kdy vznikla jako zóna volného obchodu mezi 6 současnými členskými státy

právním základem EU je tzv. římská smlouva, která uvádí do souladu vnitřní obchodní zákony členských států

Konečné cíle EU:

1. zrušení hranič2. ních kontrol zboží

3. zrušení hranič4. ních kontrol cestujících

5. společ6. ná bezpeč7. nostní opatření

8. žádné dovozní daně na zboží zakoupené v jiném č9. lenském státě pro osobní spotřebu

10. každý má právo žít v jiném č11. lenském státě

12. uznání odborné kvalifikace v ostatních č13. lenských státech

Témata, do kterých materiál patří