Vstup maloobchodních firem na zahraniční trh
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
14. širší výběr zboží o nižší ceny jako důsledek zvýšení konkurence
15. nové pracovní příležitosti
v roce 1991 byla podepsaná Maastrichtská smlouva - uvažuje o zavedení jednotné měny do konce tohoto století
Evropské spotřebitelské trendy:
1. zaměření na zdravý životní styl
2. zaměření na rodinu
3. hledání č4. asu a informací
5. rozvoj odbornosti
6. snaha o evropskost: je to přání být č7. ástí kontinentální kultury
stále ještě existují rozdíly v maloobchodním prostředí v jednotlivých státech
jsou dány: poměrem obyvatel ve městech a na vesnici
: věkovým složením obyvatelstva
: rozdílnými maloobchodními výkony
: rozdílnými prioritami v nákupních zvyklostech
: rozdílným poměrem výdajů na potraviny a na odívání
: různé členění maloobchodu
shrnutí: MO se stává mezinárodní činností a je stále obtížnější určit, kde jeden národní trh
začíná a jiný končí
: maloobchodníci musí však dále reagovat na rozdíly mezi zeměmi, jak
v obchodním, tak ve spotřebitelském prostředí a rychle se jim přizpůsobovat