Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Autorita manažera

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pavel MAREK

V1A

Autorita manažera

Zadání:

  1. Vysvětlete na osobě vašeho známého vedoucího pracovníka úroveň jeho autority ve skupině v závislosti na jeho osobních vlastnostech a kvalitách

  2. Napište svůj názor a uveďte příklady na to, co manažer NESMÍ dělat, aby si nepodkopával autoritu u podřízených

  3. Představte si, že jste se stal vedoucím skupiny čtyř pracovníků. Skupina je sestavena z vám celkem málo známých lidí z firmy a je určena ke splnění jednoho úkolu: Vypracovat návrh na expozici firmy na veletrhu v zahraničí. Jakých 5 kroků ve funkci vedoucího uděláte.

  1. Pracovník kterého jsem se rozhodl popsat je dle mého názoru nevhodný pro funkci vedoucího pracovníka z toho důvodu že nemá absolutně žádnou autoritu, lidé kteří by měli být pod ním ho neuznávají a mají pochybnosti o jeho kvalitách. Absolutně se nevěnuje tomu co mu náleží a věci které by měl ovládat není schopen dovést do cíle. Jeho vlastnosti také nejsou příliš pozitivní. Každý problém řeší agresivním chováním které přechází až do nepříčetnosti. Takovýto člověk by proto měl být zbaven funkce, protože jeho práce pro firmu nemá budoucnost.

  2. Autoritu si manažer musí získat tím jakou je osobností, v případě že by tomu bylo jinak nemá tato autorita žádný dobrý význam a je to spíše na škodu. Pakliže si manažer získá autoritu měl by se jí snažit udržet a to znamená nedělat věci které jsou přímo nevhodné a kterými by si mohl podkopávat autoritu u podřízených. Do této kategorie činností patří:

    1. Nesmí nikoho ponižovat

    2. Nesmí přenášet svou odpovědnost na někoho kdo má vyšší postavení

    3. Nesmí připustit přenesení problému na pracovišti do osobních problémů

Naopak měl by být poctivý a to i v maličkostech, měl by dodržovat své sliby a důležité je aby projevoval zájem o práci podřízených

  1. Prvních šest kroků po nástupu do funkce vedoucího skupiny by bylo:

    1. Jelikož se dostanu do nově vzniklého útvaru, zvolím zpočátku autokratický styl řízení a postupně řízení demokratizuji

    2. Podrobně se seznámím se pracovními postupy které ve skupině probíhají

    3. Vyslechnu si názory všech zainteresovaných pracovníků na řešení situace

    4. Na základě různých návrhů a připomínek určím postup kterým se budeme řídit

    5. Pro rychlejší a efektivnější práci rozdělím práci mezi pracovníky vhodné pro určitou část úkolu

Témata, do kterých materiál patří