Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový informační systém

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

14. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

Pojem a struktura MIS:

rozhodování v podniku je v podstatě proces vyhodnocování a srovnávání, při kterém musí mít podnik dostatek informací, aby neprováděl náhodné rozhodování

chce-li podnik potřebné informace získat, musí vytvořit MIS a rozhodnout jakým způsobem potřebné informace získá

informace mohou být získávány z různých zdrojů:

1. interní informace: získávány z přehledů o prodeji, z informací od prodejců

2. interní informace: získávány od konkurence, ze sdělovacích prostředků č3. i průzkumem trhu

Definice MIS:

je to systém všech procedur, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit

Marketingový výzkum:

důležitou funkcí marketingového výzkumu je pomoci podnikovému marketingu, předpovědět chování a jednání zákazníků a snížit tak podnikatelské riziko

definice: je to souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe včetně trhů, výrobků, distribučních cest, cen a chování zákazníka

firma provádí marketingový výzkum pokud si není jista některým marketingovým rozhodnutím nebo chce-li změnit marketingovou strategii či taktiku

skládá se z:

1. definování problému: jde o specifikaci problému, který má být prostřednictvím výzkumu řešen a urč2. ení příslušných informací, které budou zapotřebí (ušetří č3. as a optimální množství potřebných informací)

4. plán výzkumu: je to sestavení projektu, získání potřebných informací a dalšího postupu: a) předběžný: jedná se o shromažďování základních a obecných

informací, převážně se jedná o informace sekundární

b) segmentační: cílem je určit charakteristiku určitých skupin

obyvatelstva, které mají stejné chování a mohou se stát

cílovou skupinou pro výzkum

5. sběr informací: rozděluje se na:

a) sekundární: informace, které již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel

- výhodou je úspora času, nižší náklady a snadnější dostupnost

- nevýhodou- nemusí být přesné a nemusí odpovídat potřebám

výzkumu zdroje sekundárních informací mohou být

interní či externí

b) primární: informace získané výzkumem přímo v terénu podle specifických

potřeb podniku, což je časově i finančně náročné; zdrojem mohou

být zákazníci, partnerské firmy a konkurence

- základní metody výzkumu:

1. pozorování: výzkumník zaznamenává skuteč2. né chování a jednání zákazníků osobně nebo pomocí přístrojů; nevýhodou je, že neposkytne informace o názoru zákazníků a motivech jejich chování

3. průzkum: nejrozšířenější metoda, která podchytí informace o motivech, názorech a preferencích zákazníků; výzkumník je v přímém kontaktu se zákazníkem a může údaje zjišťovat pohovorem č4. i písemným dotazníkem

Témata, do kterých materiál patří