PŘEDTUCHA - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
proto se ho bojí a cítí se vlastně volnější a svobodnější bez něho se svými vrstevníky, kteří jí jinak pod Toufarovým vlivem připadají
nedospělí a obyčejní. Jarmila je mladistvě zvídavá, chce být krásná („jen aby neztloustla“), chce rychle dospět. Bouří se proti rodině
a rodičům, život pod jejich kontrolou ji nebaví. Toufar záměrně provokuje odpor k jejímu prostředí, k jejím dosavadním jistotám,
aby ji mohl snáze ovládnout.
Zařadit autorku díla do literárněhistorického kontextu české literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Česká literatura 1. poloviny 20. století / Česká próza 1. poloviny 20. století
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Předtucha
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004; Milan HOŠEK a
kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012; Dana NOVÁKOVÁ a kol., Literární obsahy (nejen) pro maturanty, Praha 2002; Marie PUJMANOVÁ, Tři prózy o mládí, Praha 1983, s. 219, 329-339;