Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TVM - Využití pohybových činností k psychickému rozvoji dítěte

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Maturitní otázka

Využití pohybových činností k rozvoji dítěte

  • Nejde při nich pouze o rozvoj fyzický, ale i duševní

OBLAST PSYCHOLOGICKÁ

  1. Rozvoj řeči a neverbální komunikaci při TV činnostech

  2. Rozvoj představivosti, fantazie

  3. Rozvoj sebepojetí, vůle, cit

  4. Dítě a společnost

OBLAST PSYCHOLOGICKÁ

  1. Rozvoj řeči a neverbální komunikace při TV činnostech

  • Při hrách je třeba, aby se děti domluvily, spolupracovaly, pomáhaly si- komunikace

  • Využití: -říkadla, rytmus řeči, výslovnost, společné skandování, doprovázíme pohybem, pracujeme v kolektivu, postupně se dítě naučí rozvíjet, roste sebevědomí a odvaha dětí

  • Aktivity: Zlatá brána, Kolo kolo mlýnské, Na mrkanou - neverbální

  1. Rozvoj představivosti, fantazie

  • děti se učí napodobováním, postupně se rozvíjí jejich tvořivost a fantazie

  • podpora individuality a originality

  • aktivity: Kouzelný signál, Začarovaný most

  1. Rozvoj sebepojetí, vůle, cit

  • Učit se vyjadřovat emoce, prožitky

  • Citový vztah k okolí

  • Umožnit dětem prožít úspěch při hře

  • Řídit chování vůlí

  • Získat sebevědomí, sebedůvěru

  • Aktivity: most vševěd, kdo jsem? (hádáme zvířata a proč)

  1. Dítě a společnost

  • Spolupráce ve skupině, podílet se na společných aktivitách

  • Výsledek jednotlivce je přínosem pro celou skupinu

  • Prožívání společných úspěchů a neúspěchů

  • Výchova k férovému chování – dodržovat pravidla, nepodvádět

  • Budování morálních hodnot

  • Nácvik vystoupení – stmelení kolektivu, upevnění vztahů

Environmentální oblast

  • Vztah k životnímu prostředí a k místu, kde děti žijí

  • Vytvářet podvědomí o okolí, učit zodpovědnosti za prostředí, ve kterém žijí

  • Vysvětlit hodnotu památek, když ničíme přírodu, škodíme sami sobě, úcta k životu, rostlinám a živočichům

  • Recyklace, prevence proti vandalismu

  • Aktivity: šišky, poznávání vůní, bobr, stonožka, pozorování včel

Psychomotorika

  • Výchova pohybem, vzniká ve Francii ve 20.století

  • Zlepšení nálady a fyzické funkce jedince

  • Pro všechny věkové kategorie (i méně obratné děti, zdravotně postižení)

  • Vnímání svého těla, práce s tělem, relaxace, zábava, odreagování

  • Učíme děti vžít se do ostatních, vzájemně spolupracovat a pomáhat, chápat se

  • Může sloužit jako prevence šikany

  • Zlepšení vztahů, integrace smyslově postižených

  • Využití netradičních pomůcek – PET víčka, noviny, kolíky, kelímky, padák

  • Aktivity: malování na záda, balonková masáž, honičky se záchranou, tanec s balonkem

Herní zásady psychomotoriky

  • Příprava je důležitá, seznámení s pomůckami

  • Učitel je vždy součástí hry

  • Hru obměňovat, vystřídat všechny role

  • Zhodnocení průběhu hry, chválíme, neoslovujeme děti příjmením

Didaktické zásady psychomotoriky

  • Učitel nepřikazuje, seznámit s hodinou

  • Pedagog musí být připraven

  • nepospíchat

Témata, do kterých materiál patří