Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3D grafika, LCD a LED displeje

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (73.1 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

jeden bod je tvořen trojici LEDek, toto splnye do 1 díky nedokonalosti oka

nachází se zde stínítko ochranující před dopadem slunečného zaření

obnovovací frekvence pro intenzitu LEDek je až 600Hz a tudíž nebliká

20. 3D grafika, LCD a LED displaye
čtvrtek 28. září 2017

18:16

3D grafika

má 3 rozměry

každý bod je určen vertikální, horizontální polohou a hloubkou

dvojrozměrné roviny (polygonu) jsou zobrazeny všemi 3 body

trojrozměrné objekty se tvoří pospojováním polygonů

čím menší polygon, tím je objekt zakřivenější

převádění 3D grafiky na 2D se nazývá renderování

Modelování

tvarování a vytváření 3D modelu

Texturování (UV mapování)

textura je obrázek na povrchu tělesa

objekt může mít více textur, nastavovat na nich průhlednost či lesklost

těleso má poté 2 souřadnice navíc U a V, které určují umístnění textury

Animace

je to pohyb, zdroj světla, úhel pohledu, barvy, etc., které se mění v čase

nej ednoduší je keyframing

ve 3D se většinou pracuj s tzv. kostrou objektů

Renderování

vykreslení 2D scény na základě 3D (model scény, poloha pozorovatele, textur, 
osvětlení a stínování)

Stínování – kolísání barvy a jasu povrchu v závislosti na osvětlení
Texturování – dodání realistického vzhledu modelu
Bump mapping – metoda napodobující drobné nerovnosti povrchu
Mlha – tlumení světla při průchodu atmosférou
Stíny – důsledek zakrytí zdroj světla jiným objektem
Měkké stíny – různé úrovně osvětlení způsobené částečně zakrytými světelnými 
zdroj
Odraz světla – zrcadlové nebo velmi lesklé reflexe
Průhlednost – šíření světla skrze objekty bez zkreslení
Průsvitnost – šíření světla skrze objekty se zkreslení
Refrakce – ohyb světla spojený se šířením světla skrze objekty
Difrakce – ohyb, šíření a interference paprsků na hranách objektů
Nepřímé osvětlení – plochy, které jsou osvětleny, odrazy z jiných ploch, nikoli přímo 
od zdroje světla
Kaustika – forma nepřímého osvětlení, světelné paprsky odražené onebo lomené 
nějakým objektem
Hloubka ostrosti – objekty vzdálené od objektu v centru pozornosti se jeví 
nezaostřeně
Pohybové rozostření – rychlé pohybující se objekty e jeví rozmazané
Nefotorealistické zobrazování – vykreslování scény v uměleckém stylu, který 
připomíná malbu

Témata, do kterých materiál patří