Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3D grafika, LCD a LED displeje

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (73.1 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

3D grafika

má 3 rozměry

každý bod je určen vertikální, horizontální polohou a hloubkou

dvojrozměrné roviny (polygonu) jsou zobrazeny všemi 3 body

trojrozměrné objekty se tvoří pospojováním polygonů

čím menší polygon, tím je objekt zakřivenější

převádění 3D grafiky na 2D se nazývá renderování

Modelování

tvarování a vytváření 3D modelu

Texturování (UV mapování)

textura je obrázek na povrchu tělesa

objekt může mít více textur, nastavovat na nich průhlednost či lesklost

těleso má poté 2 souřadnice navíc U a V, které určují umístnění textury

Animace

je to pohyb, zdroj světla, úhel pohledu, barvy, etc., které se mění v čase

nej ednoduší je keyframing

ve 3D se většinou pracuj s tzv. kostrou objektů

Renderování

vykreslení 2D scény na základě 3D (model scény, poloha pozorovatele, textur, 
osvětlení a stínování)

Stínování – kolísání barvy a jasu povrchu v závislosti na osvětlení
Texturování – dodání realistického vzhledu modelu
Bump mapping – metoda napodobující drobné nerovnosti povrchu
Mlha – tlumení světla při průchodu atmosférou
Stíny – důsledek zakrytí zdroj světla jiným objektem
Měkké stíny – různé úrovně osvětlení způsobené částečně zakrytými světelnými 
zdroj
Odraz světla – zrcadlové nebo velmi lesklé reflexe
Průhlednost – šíření světla skrze objekty bez zkreslení
Průsvitnost – šíření světla skrze objekty se zkreslení
Refrakce – ohyb světla spojený se šířením světla skrze objekty
Difrakce – ohyb, šíření a interference paprsků na hranách objektů
Nepřímé osvětlení – plochy, které jsou osvětleny, odrazy z jiných ploch, nikoli přímo 
od zdroje světla
Kaustika – forma nepřímého osvětlení, světelné paprsky odražené onebo lomené 
nějakým objektem
Hloubka ostrosti – objekty vzdálené od objektu v centru pozornosti se jeví 
nezaostřeně
Pohybové rozostření – rychlé pohybující se objekty e jeví rozmazané
Nefotorealistické zobrazování – vykreslování scény v uměleckém stylu, který 
připomíná malbu

Témata, do kterých materiál patří