vyvojovka
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
22) babinského reflex – novorozenec – trvá asi do 2 let – když mu přejedeme po malíkové hraně k malíčku, tak roztáhne prsty (dospělý prsty stáhne)
23) formace svědomí kdy? Předškolní věk
24) syndrom prázdného hnízda -sexus nekant -žena se nevrátí, muži většinou ano, nastává když odejdou děti, nemají co dělat, velký vliv na vztah, zájmy,...
25) rodina eufunkční, disociovaná, dysfunkční – plně funkční, rozdělená, nefunkční
26) co je to organogeneze a čeho se týká? 1 z trimestrů v prenatálním období, náchylné na infekce, alkohol, rozhoduje o všem, základ.org i mozku
27) období pravdy, realismus – mladší školní věk
28) neurohumorální spojka mezi maktlou a dítětem – (naše pocity, labilita se promítá do vnitřního prostředí vyplavení hormonů krví přes placentu k dítěti, plodu. Na leknutí matky dítě reaguje např. kopnutím, je to důležitý způsob komunikace mezi matkou a dítětem, odraz hlavně psychické pohody)
29) nepodmíněné reflexy – Robinsonův (úchopový), úlekový (Morův)(ruce k sobě a od sebe), Babinského (chodidlový), tonicko-šíjový (hlava tam kde natažená ruka), hledací, sací, polykací, vylučovací, Vojtův reflex, obličejově chuťový -gramsuje, šátkový fenom (dítě je hypotonické .naskočí svalov.tonus)
30) humanistické teorie vývoje – humanistická psychologie = myšlenka, že se s lidskou osobností nelze manipulovat, dle předem naplánovaného programu, 3 zdroje – 1) člověk si tvoří vlastní víru 2) vztah toho co se děje navenek k lidské mysli 3) možnost volby )Carl Rogers)
31) fylogeneze, ontogeneze – vývoj druhu, vývoj jedince
32) vrchol kognitivního vývoje – puberta (dospívání)
33) dětský eidentismus – dokonalá zraková (fotografická) paměť (pexeso)
34) kdy je neurohumorální přestavba – puberta
35) kdy se měmí myšlení z konkretní na abstraktní? – předškolní věk (počátek) (vrchol) dospívání 16 let
36) aspekty psychického vývoje – vývoj somatický, motorický, kognitivní a řeči, motivační a citový, sociální a sociokognitivní, vývoj osobnosti
37) největší schopnost učení -dospívání
38) charakteristika stáří – časné (60-75), pozdní (75 a více), Nietze -kdo má proč žít snese jakékoli jak, vyhranění osobnosti, bilancování, změna sociální pozice, soběstačnost, degenerace, změny postojů, svraštělá kůže, psychika se mění, egocentrismus, náladovost, přecitlivělost, psychika -zhoršuje se paměť, košatění myšlenek, jiné vnímání času, konzervativní demence, suicidum, somati.zm -vlasy se stěhují jinam- nos, uši, pigmentové skvrny, řídnutí kostí, vrásky, fyzické stárnutí -normální, postupné, vývojové změny, patologické .ze dne na den -ráno se vzbudí a běha po ulici nahý
39) význam kojení -sociál.interakce, kojícím ženám se dříve stahuje děloha, hledací reflex, pusa -zdroj info, komunikace