Kritické myšlení, funkce ve společnosti
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
KOMPETENČNÍ KRITÉRIA:
výchovně vzdělávací cíle (výsledky vzdělání VS a PA)
1. Autonommí funkce
-
Podpora zdraví a prevence vzniku onemocnění
-
Poskytování informací a zdravotní výchova
-
Podpora a provázení osob v krizových situacích
2. Kooperativní funkce
-
Výzkum a vývoj v oblasti ošetřovatelství
-
Plánování, koordinace a řízení
REGULACE/regulační systém ve zdravotnictví i v ošetřovatelské praxi
-
Regulace (usměrňování, řízení) - do systému je zaváděn řád, důslednost, identita a kontrola;
-
Regulační nástroje - zákony, standardy, normy, klasifikační systémy (na vertikální i horizontální systémové úrovni);
-
Mechanismy regulace (procesy pověřování) - registrace, udělování licencí, vydávání dokladů o kvalifikaci, akreditační řízení, vydávání osvědčení, certifikátů, oficiálního souhlasu (pro osoby, instituce, vzdělávací programy, atd.)
Zainteresované strany na procesu regulace (veřejný zájem)
veřejnost (občané)
sestry/porodní asistentky
zaměstnavatelé
politici
Regulace a personální plánování
Národní registrační systém
-
(plní delegované činnosti z MZČR) - Zákon č. 96/2004 Sb. NCONZO Brno ( a regiony)
stanoví kritéria pro registraci
zajistí profesní standard jako celek
vytvoří základ pro další rozvoj profese
centrálně eviduje a uchovává nezbytné záznamy