2. Koncepce manažerské práce; osobnost manažera a aspekty manažerské práce; trendy v manažerské práci; organizační prostředí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
agilní řízení = zdůrazňuje flexibilitu, rychlou adaptaci na změny
manažeři musí rychle reagovat na nové výzvy
Metoda Kaizen
vznikla v Japonsku
snaha vytvářet činnosti novým a lepším způsobem
+ zapojení a motivace zaměstnanců, nízké náklady
Organizační prostředí
Organizování - cílem je vytvoření prostředí pro efektivní spolupráci
= účelové sdružování pracovníků pro dosažení cílů
organizační struktura potřebná pro vymezení a zajištění činností lidí při plnění cílů
OSCAR = skupina základních organizačních požadavků
O = Objectives – cíle podnikatelských činností
S = Specialization - specializace
C = Coordination - koordinace
A = Authority – pravomoc / autorita
R = Responsibility – zodpovědnost
Formální org. struktura – vymezena pomocí organizačních řádů, zobrazeny pomocí organizačních schémat
Neformální org. struktura – vznikají spontánně na základě sdílených zájmů skupin lidí
Faktory ovlivňující výběr vhodné organizační struktury:
strategie – určuje dlouh. cíle, které organizační struktura musí podporovat
velikost firmy – větší firmy vyžadují více vrstvené organizační struktury
používaná technika a technologie
vliv prostředí
právní forma