Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




how not to teach grammar

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (289.33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Lesson: How not to teach the past perfect (Intermediate)   
Step 1 The teacher introduces the lesson by telling the class that they are going to have a grammar 
lesson. He writes on the board ‘past perfect’. He then explains the rules of formation and use 
of the past perfect (as in he had worked...), including how the past perfect is used to refer to a 
time anterior to an established past reference, and how the past perfect is also used in reported 
speech to transform direct speech instances of the past simple and the present perfect. He also 
points out that the past perfect functions in conditional clauses to refer to hypothetical past time 
(as in I f I had known you were coming...). 
Step 2 He asks if the class understands, and then distributes an exercise, which involves converting 
past simple and present perfect structures into the past perfect, as: 
I went to the beach -> I had gone to the beach. 
She has seen the movie -+ She had seen the movie. 
The students work on this individually and then take turns to read their answers out aloud. The 
teacher corrects any errors. 

Step 3 

In  the  remaining  ten  minutes  of  the  lesson,  the  teacher  sets  up  a  game  of  ‘Hangman’,  the 
vocabulary game in which the class are allowed several guesses at the gapped-out letters of a 
word. 

Thornbury, S. ( 2012) How to teach grammar. Pearson Education Limited. Pp 151-152 

Témata, do kterých materiál patří