9. Hudební neofolklorismus a druhá vídeňská škola (poznámky)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Poslech: Stravinský Petruška: Ruský tanec, Svěcení jara: Předehra, Béla Bartók – Dřevěný princ – Tanec vln, Leoš Janáček Taras Bulba (smrt Andriova), B. Martinů Otevírání studánek (Romance z pampelišek), V. Novák – Toman a lesní panna, A. Schönberg – Ten, který přežil Varšavu, A. Berg – Vojcek 1. dějství, první scéna kapitánův pokoj, A. Webern – Das Augenlicht
Hudební neofolklorismus a druhá vídeňská škola – pracovní list
Z čeho čerpá hudba neofolklorismus?
z duchovní renesanční hudby
z lidových písní a tanců
z klasicistních sonát
Co je to tzv. sčasovka?
rozsáhlé téma velké orchestrální skladby
jiný název pro leitmotiv
krátký výrazný hudební motiv
Co je to tzv. Sprechmelodie?
druh sopránového koloraturního zpěvu
druh operního recitativu
technika zpěvu/recitace využívající hlasovou deklamaci úzkosti
Co je to atonalita?
opuštění tonálního centra
zvětšování rytmických hodnot o polovinu délky jejich trvání
hra v nejvyšších polohách daného nástroje
S čím pracuje multiseriální technika?
se sonátovou formou
s různými řadami (dynamika, rytmus, výška tónu)
s instrumentálním doprovodem operní árie