Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hlavní téma, které s tím souvisí – nesmí se zapomínat na to, že jednotlivé termíny, které s tím souvisí tvoří celek a nelze to rozkouskovat
Parodické
Jak tu vzniká?
Rodiče, když se složitě domlouvali, že ta žena může rodit v Londýně
Píše to o čem píše
Pomotaná sebereflexivita vypravěče
Dodatečné dokumenty a další jevy
Jedna je postavená na intensi postav
Je to čistá parodie? Zachovává formu mění obsah, Travestie (zachovává obsah, mění formu)
Argument ignorant, argumentum dominem (neznal to, ale dokázal s tím pracovat)
Parodie: dostane jméno omylem, nenávidí ho, snaží se to celou dobu napravit vzděláním – TRISTAPAEDIE (začne se tím zabývat, ale úplně se mu to nedaří, píše to 3 roky, ale nepohnul se vůbec dál) – nejen jako parodie, ale jako alegorie nedokončenosti díla
Vypravěč to začne dopisovat za něj (začne mít narážky na to, že to začne dopisovat za něj)
Přístup: ani ne k parodičnosti, ale spíše blíže k travestii (parodie vyžaduje pretext, zatímco travestie ne), travestie (satiricky, ironicky zpracované téma z všedního života)
Nejčastěji se odkazuje na žánr:
Složitá kompozice je dost často znázorněná v čárkách, pomlčkách, otaznících apod.
Pro vyprávěče je to celé HRA (filosof není filosof, postavy typy překračují svůj rámec, černý obrázek – místo nedourčenosti, komunikuje to s textem, něco s tím, co se tam děje, jako ty zauzlené pasáže), obrazová příloha komunikuje s tím, co je tam napsané, hra funguje na jednotlivých úrovních – tím jak se tam proměňuje ten focus, sebereflexe, oslovování čtenáře