Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (545.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1. KROK HODNOCENÍ RELEVANCE VYHLEDANÉHO TEXTU

pročítáme NÁZEV i ABSTRAKT studie (článku/textu) a hodnotíme:

a) zda prezentují realizaci studie u takových P (Participantů), jak specifikuje RO

b) zda uvádějí uplatnění takového I (intervention, instrument, jev působící na O), jak specifikuje RO

c) zda uvádějí informace o takových sledovaných jevech O (outcome, předmět zkoumání), jak specifikuje RO

Radím části textu pro P, pro I a pro O vyznačit různými barvami

(je to užitečné pro rychlejší orientaci i pro diskusi o textu).

POKUD je již nyní na 100 % zřejmé, že NEUVÁDÍ odpovědi na RO: - text není relevantní a dále se mu nevěnujeme.

POKUD je zřejmé, že uvádí informace k RO, je vždy zapotřebí provést ještě hodnocení relevance plného znění vyhledané studie/textu- viz 2. krok hodnocení.

I POKUD váháte - navazuje 2. krok

2. KROK HODNOCENÍ RELEVANCE VYHLEDANÉHO TEXTU

u výzkumných studií pročítáme CÍLE, METODIKU, informace O VÝSLEDCÍCH výzkumu a hodnotíme:

a) zda jsou v textu v uvedeny informace o takových P (Participantech), jak specifikuje RO

b) zda text uvádí informace o uplatnění takového I (intervention, instrumentu, jevu působícího na O), jak specifikuje RO

c) zda text uvádí informace o takových sledovaných jevech O (outcome, předmět zkoumání), jak specifikuje RO

Radím části textu pro P, pro I a pro O vyznačit různými barvami

(je to užitečné pro rychlejší orientaci i pro diskusi o textu).

POKUD se nyní ukáže, že plný text NEUVÁDÍ odpovědi na RO: - text není relevantní a dále se mu nevěnujeme.

POKUD je nyní jednoznačné, že TEXT UVÁDÍ INFORMACE k RO - JE RELEVANTNÍ, uložíte si jej ve tvaru: AUTOR_rok (tj. příjmení autora a rok vydání článku) jako relevantní výstup rešerše k dané rešeršní otázce.

POZNAMKA:

relevantní výsledky každé jednotlivé rešerše jsou pouze ty, které uvádějí informace přesně k takovým P – I – O (nebo k P - Co - Co nebo P- pI – Co nebo P - O),

jaké JSTE UVEDLI VE FORMULACI REŠERŠNÍ OTÁZKY.

Postupová diagram rešerší

__________________________________________________________________________

Pojetí obsahu RVP a ŠVP pro studijní obor 53-41-M/007 Praktická sestra.

Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání (RVP SOV)

  • Kurikulární dokumenty jsou tvořeny na dvou úrovních: státní – v podobě Národního programu vzdělávání a rámcových vzdělávacích programů (RVP) a školní – v podobě školních vzdělávacích programů (ŠVP), podle kterých se uskutečňuje vzdělávání v konkrétní škole

  • Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání jsou

    • Státem vydané pedagogické (kurikulární) dokumenty, které vymezují závazné požadavky na vzdělávání v jednotlivých stupních a oborech vzdělání, tzn. zejména výsledky vzdělávání, kterých má žák v závěru studia dosáhnout, obsah vzdělávání, základní podmínky realizace vzdělávání a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů

    • Závaznými dokumenty pro všechny školy poskytující střední odborné vzdělávání, které jsou povinny je respektovat a rozpracovat do svých školních vzdělávacích programů

    • Veřejně přístupnými dokumenty pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost

    • Otevřenými dokumenty, které budou po určitém období platnosti nebo podle potřeby inovovány

    • Usilují o

      • Vytvoření pluralitního vzdělávacího prostředí a podporu pedagogické samostatnosti škol, a proto vymezují pouze požadované výstupy (výsledky vzdělávání) a nezbytné prostředky pro jejich dosažení, zatímco způsob realizace vymezených požadavků ponechávají na školách

      • Lepší uplatnění absolventů středního odborného vzdělávání na trhu práce a jejich připravenost dále se vzdělávat, popřípadě se bezproblémově rekvalifikovat, a vést kvalitní osobní i občanský život

      • Zvýšení kvality a účinnosti středního odborného vzdělávání

Témata, do kterých materiál patří