OSE_2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
1. KROK HODNOCENÍ RELEVANCE VYHLEDANÉHO TEXTU
pročítáme NÁZEV i ABSTRAKT studie (článku/textu) a hodnotíme:
a) zda prezentují realizaci studie u takových P (Participantů), jak specifikuje RO
b) zda uvádějí uplatnění takového I (intervention, instrument, jev působící na O), jak specifikuje RO
c) zda uvádějí informace o takových sledovaných jevech O (outcome, předmět zkoumání), jak specifikuje RO
Radím části textu pro P, pro I a pro O vyznačit různými barvami
(je to užitečné pro rychlejší orientaci i pro diskusi o textu).
POKUD je již nyní na 100 % zřejmé, že NEUVÁDÍ odpovědi na RO: - text není relevantní a dále se mu nevěnujeme.
POKUD je zřejmé, že uvádí informace k RO, je vždy zapotřebí provést ještě hodnocení relevance plného znění vyhledané studie/textu- viz 2. krok hodnocení.
I POKUD váháte - navazuje 2. krok
2. KROK HODNOCENÍ RELEVANCE VYHLEDANÉHO TEXTU
u výzkumných studií pročítáme CÍLE, METODIKU, informace O VÝSLEDCÍCH výzkumu a hodnotíme:
a) zda jsou v textu v uvedeny informace o takových P (Participantech), jak specifikuje RO
b) zda text uvádí informace o uplatnění takového I (intervention, instrumentu, jevu působícího na O), jak specifikuje RO
c) zda text uvádí informace o takových sledovaných jevech O (outcome, předmět zkoumání), jak specifikuje RO
Radím části textu pro P, pro I a pro O vyznačit různými barvami
(je to užitečné pro rychlejší orientaci i pro diskusi o textu).
POKUD se nyní ukáže, že plný text NEUVÁDÍ odpovědi na RO: - text není relevantní a dále se mu nevěnujeme.
POKUD je nyní jednoznačné, že TEXT UVÁDÍ INFORMACE k RO - JE RELEVANTNÍ, uložíte si jej ve tvaru: AUTOR_rok (tj. příjmení autora a rok vydání článku) jako relevantní výstup rešerše k dané rešeršní otázce.
POZNAMKA:
relevantní výsledky každé jednotlivé rešerše jsou pouze ty, které uvádějí informace přesně k takovým P – I – O (nebo k P - Co - Co nebo P- pI – Co nebo P - O),
jaké JSTE UVEDLI VE FORMULACI REŠERŠNÍ OTÁZKY.
Postupová diagram rešerší
__________________________________________________________________________
Pojetí obsahu RVP a ŠVP pro studijní obor 53-41-M/007 Praktická sestra.
Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání (RVP SOV)
Kurikulární dokumenty jsou tvořeny na dvou úrovních: státní – v podobě Národního programu vzdělávání a rámcových vzdělávacích programů (RVP) a školní – v podobě školních vzdělávacích programů (ŠVP), podle kterých se uskutečňuje vzdělávání v konkrétní škole
Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání jsou
-
Státem vydané pedagogické (kurikulární) dokumenty, které vymezují závazné požadavky na vzdělávání v jednotlivých stupních a oborech vzdělání, tzn. zejména výsledky vzdělávání, kterých má žák v závěru studia dosáhnout, obsah vzdělávání, základní podmínky realizace vzdělávání a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů
-
Závaznými dokumenty pro všechny školy poskytující střední odborné vzdělávání, které jsou povinny je respektovat a rozpracovat do svých školních vzdělávacích programů
-
Veřejně přístupnými dokumenty pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost
-
Otevřenými dokumenty, které budou po určitém období platnosti nebo podle potřeby inovovány
-
Usilují o
-
Vytvoření pluralitního vzdělávacího prostředí a podporu pedagogické samostatnosti škol, a proto vymezují pouze požadované výstupy (výsledky vzdělávání) a nezbytné prostředky pro jejich dosažení, zatímco způsob realizace vymezených požadavků ponechávají na školách
-
Lepší uplatnění absolventů středního odborného vzdělávání na trhu práce a jejich připravenost dále se vzdělávat, popřípadě se bezproblémově rekvalifikovat, a vést kvalitní osobní i občanský život
-
Zvýšení kvality a účinnosti středního odborného vzdělávání
-
-