Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (545.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Přírodovědné vzdělávání

− Matematické vzdělávání

− Estetické vzdělávání

− Vzdělávání pro zdraví

− Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích

− Ekonomické vzdělávání

− Odborné vzdělávání

Struktura a význam Rámcového vzdělávacího programu

Význam RVP:

  • Vymezuje základní parametry organizace středního odborného vzdělávání

  • Vymezuje minimální časové dotace pro jednotlivé předměty + disponibilní časovou dotaci

Struktura RVP:

  • Charakteristika RVP středního odborného vzdělávání

  • Cíle středního odborného vzdělávání

  • Kompetence absolventa (klíčové, odborné)

  • Uplatnění absolventa

  • Organizace vzdělávání

  • Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání

  • Průřezová témata

  • Zásady tvorby ŠVP

  • Základní podmínky pro uskutečňování vzdělávacího programu

  • Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků

ŠVP pro studijní obor 53-41-M/007 Praktická sestra.

Na základě RVP si jednotlivé školy tvoří vlastní školní vzdělávací program (nepodléhá dalšímu schvalování MŠMT)

Význam ŠVP:

  • Nepopisuje „co má probrat“, ale popisuje, jaké dovednosti mají jeho žáci mít.

  • Učitel na základě ŠVP dělá tematický plán učiva (jde o rozpracování učiva na vyučovací jednotky)

Struktura ŠVP:

  • Identifikační údaje školy

  • Charakteristika školy (koncepce, historie, školní projekty, autoevaluace)

  • Charakteristika vzdělávacího programu (identifikační údaje oboru, profil absolventa, kompetence absolventa, organizace výuky, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, spolupráce se sociálními partnery, začlenění průřezových témat)

  • Učební plán (přehled rozpracování obsahu vzdělávání v rvp do švp)*

  • Učební osnovy**

*Učební plán

Obsahuje výčet povinných a volitelných předmětů s jejich časovými dotacemi pro jednotlivé ročníky. Současně určuje pořadí a postupnost vyučovacích předmětů v jednotlivých ročnících. Učební plán podává komplexní představu o studiu.

**Učební osnovy

První učební osnovy (sylaby) byli vypracované v čase M. Terezie – Ratio Educationist (1777).

Učební osnovy obsahují:

  1. Obecný cíl vyučovacího procesu

  2. Charakteristiku učiva

  3. Cíle vzdělávání v oblasti citů, postojů, hodnot a preferencí

  4. Strategie výuky (pojetí výuky)

  5. Hodnocení výsledků žáků

  6. Přínos předmětu k rozvoji klíčových kompetencí, průřezových témat a mezipředmětových vztahů

  7. Kompetence - klíčové a odborné

  8. Učební blok – dotaci, učivo a výsledky vzdělávání

Tematický plán učiva

Tematický plán učiva dělá učitel sám na základě školních vzdělávacích programů. Jde o rozpracování učiva na vyučovací jednotky (každá škola má většinou k dispozici svou šablonu pro zpracování tematického plánu učiva). Je vhodné, když je schválený předmětovou komisí. Tematický plán má obsahovat názvy tematických celků a jednotlivých tem učiva a časovou dotaci + opakování. Dále může obsahovat vyučovací záměry (cíle), vyznačení základního učiva a určení vyučovacích metod, forem, učebních pomůcek, didaktické techniky a seznam používaných učebnic. Je potřebné uvést jméno zpracovatele (učitele předmětů). Z hlediska činností učitele má význam ve fázi přípravy a projektování výuky a rovněž ve fázi kontrolní a hodnotící. Je orientační a pružně modifikovaný podle potřeb

Témata, do kterých materiál patří