2085-56-4ca50716
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Může to provést na sobě nebo na dobrovolníkovi z řad studentů.
Důraz by měl být kladen na dodržování správných postupů a na bezpečnost pacienta.
o Kooperativní učení:
Studenti pracují ve skupinách na zhotovení vybraného obvazu.
Mohou se navzájem kontrolovat a učit se jeden od druhého.
Tato metoda podporuje spolupráci a komunikaci mezi studenty.
o Metoda situační
Každá skupina žáků dostane jinou část těla, kterou bude muset správně obvázat (někdo
hlavu, někdo ruku)
Každá skupina žáků dostane druh obvazového materiálu a bude muset určit na co daný druh
je a poté ho využít při praktickém nacvičování
o Komplexní výukové metody – frontální výuka, partnerská výuka, skupinová výuka
Najdi PT a téma PT, které by se obsahově provázalo a zároveň podpořila klíčová kompetence ….(vybraná
kompetence) a naplnily se očekávané výsledky vzdělávaní žáka na úrovni očekávaných výstupů tématu a výstupů
PT.
-
Člověk a životní prostředí
o Žák si uvědomuje si vztah mezi životním prostředím, životním stylem a zdravím jedince i společnosti
Zdůraznit žákům důležitost výběru ekologicky šetrných materiálů pro zhotovování obvazů
(např. obinadla z recyklovaných materiálů, bavlněné gázy).
Minimalizace odpadu: Naučit studenty správně nakládat s obvazovým materiálem a
minimalizovat produkci odpadu (např. stříhání obinadel na optimální délku, recyklace
papírových obalů).
o Diskutovat s studenty o ekologických aspektech výroby a likvidace obvazových materiálů.
4. Naplánuj hodnocení komplexního cíle (hodnocení všech rovin kognitivní, afektivní, psychomotorické),
oček. výstupů a klíčové kompetence žáka.
-
Kognitivní rovina:
o Praktické cvičení: hodnocení praktického procvičování, kde žáci musí aplikovat své znalosti a
dovednosti při řešení konkrétních situací.
-
Afektivní rovina:
o Sebereflexe žáků na své postupy, na výsledek své práce, vyjádření postojů a hodnot
o Hodnocení schopnosti žáků řešit problémy ve vztahu k obvazovému materiálu (využití alternativ)
-
Psychomotorická rovina:
o Hodnocení praktických dovedností: Pozorování a hodnocení praktického procvičování
Praktické cvičení
-
Student si pod dohledem učitele zhotoví vybraný obvaz (např. trojcípý šátek, tlakový obvaz, obinadlo). Učitel
hodnotí studentovy znalosti a dovednosti při zhotovování obvazu, jako je:
o Správný výběr materiálu a pomůcek.
o Dodržování postupu zhotovení obvazu.
o Dodržování zásad asepse a antisepse.
o Bezpečnost pacienta.
o Celkový vzhled a funkčnost obvazu.
Prezentace:
-
Student prezentuje své znalosti o zhotovování vybraného obvazu formou prezentace. Prezentace by měla
obsahovat informace o:
o Typu obvazu a jeho použití.
o Materiálu potřebném pro zhotovení obvazu
o Postupu zhotovení obvazu s ilustracemi nebo videi
o Zásadách asepse a antisepse při zhotovování obvazu.
o Možných komplikacích a jejich prevenci.