Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




2085-56-4ca50716

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (254.87 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Může to provést na sobě nebo na dobrovolníkovi z řad studentů.

Důraz by měl být kladen na dodržování správných postupů a na bezpečnost pacienta.

o Kooperativní učení:

Studenti pracují ve skupinách na zhotovení vybraného obvazu.

Mohou se navzájem kontrolovat a učit se jeden od druhého.

Tato metoda podporuje spolupráci a komunikaci mezi studenty.

o Metoda situační

Každá skupina žáků dostane jinou část těla, kterou bude muset správně obvázat (někdo
hlavu, někdo ruku)

Každá skupina žáků dostane druh obvazového materiálu a bude muset určit na co daný druh
je a poté ho využít při praktickém nacvičování

o Komplexní výukové metody – frontální výuka, partnerská výuka, skupinová výuka

Najdi PT a téma PT, které by se obsahově provázalo a zároveň podpořila klíčová kompetence ….(vybraná
kompetence) a naplnily se očekávané výsledky vzdělávaní žáka na úrovni očekávaných výstupů tématu a výstupů
PT.

-

Člověk a životní prostředí

o Žák si uvědomuje si vztah mezi životním prostředím, životním stylem a zdravím jedince i společnosti

Zdůraznit žákům důležitost výběru ekologicky šetrných materiálů pro zhotovování obvazů
(např. obinadla z recyklovaných materiálů, bavlněné gázy).

Minimalizace odpadu: Naučit studenty správně nakládat s obvazovým materiálem a
minimalizovat produkci odpadu (např. stříhání obinadel na optimální délku, recyklace
papírových obalů).

o Diskutovat s studenty o ekologických aspektech výroby a likvidace obvazových materiálů.

4. Naplánuj hodnocení komplexního cíle (hodnocení všech rovin kognitivní, afektivní, psychomotorické),

oček. výstupů a klíčové kompetence žáka.

-

Kognitivní rovina:

o Praktické cvičení: hodnocení praktického procvičování, kde žáci musí aplikovat své znalosti a

dovednosti při řešení konkrétních situací.

-

Afektivní rovina:

o Sebereflexe žáků na své postupy, na výsledek své práce, vyjádření postojů a hodnot
o Hodnocení schopnosti žáků řešit problémy ve vztahu k obvazovému materiálu (využití alternativ)

-

Psychomotorická rovina:

o Hodnocení praktických dovedností: Pozorování a hodnocení praktického procvičování

Praktické cvičení

-

Student si pod dohledem učitele zhotoví vybraný obvaz (např. trojcípý šátek, tlakový obvaz, obinadlo). Učitel
hodnotí studentovy znalosti a dovednosti při zhotovování obvazu, jako je:

o Správný výběr materiálu a pomůcek.
o Dodržování postupu zhotovení obvazu.
o Dodržování zásad asepse a antisepse.
o Bezpečnost pacienta.

o Celkový vzhled a funkčnost obvazu.

Prezentace:

-

Student prezentuje své znalosti o zhotovování vybraného obvazu formou prezentace. Prezentace by měla
obsahovat informace o:

o Typu obvazu a jeho použití.
o Materiálu potřebném pro zhotovení obvazu
o Postupu zhotovení obvazu s ilustracemi nebo videi
o Zásadách asepse a antisepse při zhotovování obvazu.
o Možných komplikacích a jejich prevenci.

Témata, do kterých materiál patří