2085-56-4ca50716
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Úkol č. 3.
1. Stanov komplexní výukový cíl, který by podpořil kompetenci k řešení problémů se, naplnil očekávané výsledky
vzdělávání žáka. (Vyber si téma, očekávané výstupy, klíčovou kompetenci kromě kompetence učení se).
Komplexní výukový cíl
-
Žák určí postup zhotovení vybraného obvazu, vyzkouší si zhotovit určené obvazové
techniky, dodržuje zásady ošetřovatelského postupu - zhotovení obvazů.
Specifický výukový cíl
-
Žák ovládá teorii ošetřovatelství a ošetřovatelského procesu
-
Žák si osvojil si vědomosti a praktické dovednosti z ošetřovatelských postupů v péči o KL/N
-
Žák respektuje multikulturní identity KL/N
-
Žák samostatně provádí potřebné ošetřovatelské intervence v rozsahu svých kompetencí
-
Žák vhodně komunikuje s KL/N, respektoval jejich osobnostní a kulturní specifika
-
Žák dodržuje zásady antisepse, asepse a hygieny
-
Žák zná organizaci práce a hierarchii ošetřovatelského týmu a své postavení v něm
-
Žák respektuje práva pacientů, uplatňoval holistický přístup ke KL/N
-
Žák si je vědom osobní odpovědnosti při poskytování ošetřovatelské péče, dbal na kvalitu své práce
-
Žák si osvojil si zásady týmové práce
-
Žák je schopen sociální interakce v týmové spolupráci
Ošetřovatelství
Kompetence k řešení problému v ošetřovatelství
-
Žák porozuměl zadání úkolu nebo určí jádro problému, získá informace potřebné k řešení problému, navrhne
způsob řešení a zdůvodnit jej, vyhodnotí a ověří správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
-
Žák uplatňuje při řešení problému různé metody myšlení (logické, matematické, empirické a myšlenkové
operace)
-
Žák volí prostředky a způsoby vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívá zkušeností a vědomostí
nabytých dříve
-
Žák spolupracuje při řešení problémů v rámci týmu
2. Vymez z učiva v ŠVP základní učivo, tak aby došlo k naplňování očekávaných výstupů a zvolené klíčové
kompetence.
-
Obvazový materiál, obvazová technika
o Druhy, význam a použití
o Žák rozliší jednotlivé druhy obvazového materiálu
o Žák zvolí správný typ obvazového materiálu
o Žák přiloží správně obvaz na jednotlivé části těla
-
3. Urči výukovou metodu a organizační formu k naplnění klíčové kompetence a deklarovaných očekávaných
výstupů a stanového komplexního výukového cíle.
-
Organizační forma – skupinová
o Žáci budou rozděleni do menších pracovních skupin, ve kterých budou spolupracovat na řešení
reálných problémů a situací z ošetřovatelské praxe.
-
Výukové metody
o Klasické – slovní metody, vysvětlování, rozhovor
Učitel pomocí prezentace bude žákům ukazovat jednotlivé způsoby obvazových technik
Ukáže jim druhy obvazového materiálu
o Demonstrace
Učitel předvede, jak se zhotovuje vybraný obvaz.