ukol 5
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Zprostředkující model a práce s
cílem, jako východisko učitelovy přípravy
Název tematického celku:
Péče o pacienta s bolestí – vnímání a prožívání bolesti, mírnění bolesti a její prevence, kulturní specifika prožívání bolesti
Obecný komplexní cíl tematického celku:
Kognitivní:
Žák uvede klady a zápory jednotlivých škál k měření bolesti u pacienta.
Afektivní:
Žák reguluje své emoce a chování v situacích stresu spojených s prožíváním bolesti u pacienta.
Psychomotorická: Žák precizně zaznamenává hodnoty bolesti u pacienta do zdravotnické dokumentace a dbá na správnost a čitelnost záznamů.
Vypracuj: Specifické cíle KOGNITIVNÍ ROVINA
Vypracuj: Specifické cíle AFEKTIVNÍ ROVINA
Vypracuj: Specifické cíle PSYCHOMOTORICKÁ
ROVINA
Žák
definuje pojem bolest.
Žák vyjmenuje druhy bolesti.
Žák objasní, jakým způsobem může bolest ovlivňovat
pacienta a jeho kvalitu života.
Žák vysvětlí způsoby mírnění
bolesti a její prevence.
Žá
k vyjmenuje metody mírnění a prevence bolesti a
vlastními slovy tyto metody popíše.
Žák
uvede klady a zápory znalosti sestry v tématu
kulturních specifik prožívání bolesti.
Žák použije získané poznatky při nácviku
komunikace
s pacientem prožívajícím bolest.
Žák používá odbornou terminologii při péči o pacienta
s bolestí.
Žák projevuje zájem o problematiku péče o pacient
a
s bolestí.
Žák přijímá význam znalosti tématu bolesti a kulturních
specifik jejího prožívání u jednotlivých národností.
Žák
spolupracuje s ostatními spolužáky při plnění úkolů
zadaných ve skupině.
Žák sdílí a obhajuje své názory ve skupině.
Žák se ochotně účastní nácviku komunikace s
pacientem
prožívajícím bolest
.
Žák
akceptuje zásady správné komunikace s pacientem
prožívajícím bolest.
Žák oceňuje význam znalosti kulturních specifik
prožívání bolesti u pacienta.
Žák
si osvojí a internalizuje hodnotu znalostí kulturních
specifik prožívání
bolesti.
Žák připraví pomůcky
ke komunikaci s pacientem
prožívajícím bolest (škály pro měření bolesti,
dokumentace).
Žák po pozorování napodobí jednotlivé
kroky
komunikace s pacientem prožívajícím bolest.
Žák podle instrukce předvede komunikaci s
pacientem
prožívajícím bolest.
Žák zpřesňuje dovednost ko
munikace s pacientem
prožívajícím bolest.
Žák samostatně a bez
chyb komunikuje s pacientem
prožívajícím bolest
.
Žák
zaznamená
hodnotu
bolesti
získanou
prostřednictví
m komunikace s pacientem prožívajícím
bolest do zdravotnické dokumentace.
Žák uvede klady a zápory jednotlivých škál k
měření
bolesti u pacienta.
Žák reguluje své emoce a chování v
situacích stresu
spojených s
prožíváním bolesti u pacienta.
Žák precizně zaznamenává hodnoty bolesti u pacienta
do zdravotnické dokumentace a dbá na správnost a
čitelnost záznamů.