Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázky ku skúške

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (328 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4.Co způsobuje riziko vzniku chorob z povolání ?

Nevhodné postavení monitoru, nedostatek místa na stole, nepřiměřené umístění klávesnice a myši, ostré či naopak velmi malé kontrasty jasů, žádné přestávky.

5.Jak by mělo vypadat ergonomicky řešené pracovní místo počítače?

Je to na obrázku v otázce číslo 2. A tady je detailnější podmínky:

Monitor:- neumisťujte proti oknu, osvětlení v místnosti by se nemělo odrážet na obrazovce, monitor umístěte 75-80cm od sebe, neumisťujte monitor před okno nebo rovnoběžně se zdroji světla, pro minimalizaci zátěže očí je nutné zvolit režimy zobrazení, které mají dostatečnou frekvenci 60 Hz(u LCD monitorů)

Klávesnice:- měla by být položena na plocho, při práci s klávesnicí a myší se snažíme držet zápěstí rovné jak jen je to možné.

Poloha sezení: měli by jsme sedět rovně, opírat se o opěrku chodidla by se měli dotýkat země. Problémům můžeme předejít tzv. Dynamickým sezením, což je častá změna polohy trupu při sezení. A také střídání sezení a stání.

6. Po jaké době bychom měli udělat přestávku v práci na PC.

Dodržovat pravidelné přestávky je velice nutné, co hodina to pravidelná přestávka, někdy je také nutné si udělat přestávku už po 15-20 minutách práce, je to prevence před zdravotními problémy.

7. Co rozumíme ergonomií pracovního místa?

Ergonomické hodnocení pracovního místa je takové uspořádání a vybavení pracovního místa, které přispívá k pocitu pracovního komfortu, k využití výkonnostní kapacity (schopností, znalostí a dovedností) zaměstnance a v rámci technických možností snižuje či omezuje zdravotně negativní působení technologických zařízení i škodlivých faktorů pracovního prostředí.

8. Zdůvodněte a popište zásady dynamického sezeni.Za přirozenou polohou těla při práci považujeme stoj i sed. Nelze- li změnit pracovní polohu a také tehdy jestliže pozice těla a končetin výrazné vzdálena optimální poloze dochází k nástupu únavy. Problémům můžeme předejít tzv. Dynamickým sezením, což je častá změna polohy trupu při sezení. A také střídání sezení a stání.

9. Které vlivy počítačům škodí?

Prach, kouř, tepelné šoky, otřesy, teplo , statistická elektřina.

Mezi dvěma zapnutími počítače je nutno vyčkat 15 až 20 sekund, aby měl PC čas na zklidnění setrvačních hmot HDD.

12. Vývojové trendy ICT

  1. Vysvětlete hlavní vývojové trendy příštích let ve světě informatiky.

  2. Charakterizujte některé hlavní oblasti technologického rozvoje.

  3. Vysvětlete příčiny očekávaných změn a jejich dopady.

  4. Charakterizujte Grid computing a Cloud computing.

  5. Uveďte významné přínosy virtualizace HW a SW.

  6. Popište servisně –orientovanou architekturu.

  7. Jak funguje přístup k SW formou SaaS?

SDĚLENÍ

ZNALOSTI

OZNATKY

KNOWWHAT

KNOWWHY

KNOWHOW

DATA (ÚDAJE)

KNOW NOTHING

Témata, do kterých materiál patří