Operativně pátrací prostředky - diplomová práce - Jan Chvatík
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
131 Jde zde o zákonné prolomení ochrany vyjmenovaných základních práv. Článek 12
o d s t . 3 L i s t i n y p ř i p o u š t í z á s a h y d o ú s t a v n ě z a r u č e n é h o p r á v a n a n e d o t k n u t e l n o s t i
52
Jako dílčí problém v právní úpravě tohoto institutu spatřuji
skutečnost, že zákon neuvádí, kdo je povinen příslušného soudce o toto
povolení žádat. S ohledem na praktickou stránku věci by to měl být podle
mého názoru státní zástupce, neboť touto jeho žádostí by se současně
garantovala jeho potřebná informovanost o tom, že žádost na sledování
osob a věcí byla učiněna a jako dozorový orgán v přípravném řízení by
tuto okolnost měl vědět co nejdříve.
132
Z doslovného znění zákona dále není přímo jasné, zda povolení
vydané soudcem zahrnuje i souhlas s pořizováním záznamů, které povoluje
státní zástupce. Na základě výkladového argumentu „a maiori ad minus“
se správně dovodilo, že v tomto případě povolení třeba není. Vyplývá to
i ze skutečnosti, že podle platné procesní úpravy povoluje závažnější