Operativně pátrací prostředky - diplomová práce - Jan Chvatík
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
51
Povinnosti orgánů činných v trestním řízení se liší právě s ohledem na
konkrétní typ sledování.
Sledování, při kterém mají být pořizovány zvukové, obrazové nebo
jiné záznamy, lze uskutečnit pouze na základě písemného povolení
státního zástupce (§ 158d odst. 2 TrŘ). Kde tyto úkony činěny nebudou,
tam povolení není potřeba. Postup státního zástupce při vydávání tohoto
povolení je zcela shodný jako v případě povolení k předstíranému
převodu. Nesnese-li věc odkladu a nejde-li o případy uvedené v § 158d
odst. 3 TrŘ, lze sledování zahájit i bez povolení. Policejní orgán je však
povinen o povolení bezodkladně dodatečně požádat, a pokud je do 48
hodin neobdrží, je povinen sledování ukončit, případný záznam zničit a
informace, které se v této souvislosti dozvěděl, nijak nepoužít.
128
Pokud má být sledováním zasahováno do nedotknutelnosti obydlí, do
listovního tajemství nebo jím má být za použití technických prostředků
zjišťován obsah jiných písemností a záznamů uchovávaných v soukromí ( §
158d odst. 3), lze je uskutečnit pouze na základě předchozího povolení
soudce.
129
Při vstupu do obydlí pak nesmějí být provedeny žádné jiné úkony než